شناسهٔ خبر: 67274113 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دنیا حیدری

در انتظار تحقق وعده وزیر 

روزنامه جوان

در افشاگری‌های اخیر، دستگاه قضایی ورود کرده است. همیشه سیاست‌های ما مبارزه با فساد بوده و هست. در هر بخشی از ورزش فرقی نمی‌کند، فوتبال یا سایر رشته‌ها شدیدترین برخورد‌ها با متخلفان انجام خواهد شد و ان‌شاءالله همانطور که مسئولان امر تاکنون گزارش داده‌اند، گزارش‌های واقعی را به مردم ارائه کنند

صاحب‌خبر -

در افشاگری‌های اخیر، دستگاه قضایی ورود کرده است. همیشه سیاست‌های ما مبارزه با فساد بوده و هست. در هر بخشی از ورزش فرقی نمی‌کند، فوتبال یا سایر رشته‌ها شدیدترین برخورد‌ها با متخلفان انجام خواهد شد و ان‌شاءالله همانطور که مسئولان امر تاکنون گزارش داده‌اند، گزارش‌های واقعی را به مردم ارائه کنند. ما هم از مبارزه با فساد حمایت می‌کنیم. در هر بخشی از ورزش اگر وجود داشته باشد با پاک شدن فساد از جامعه ورزش، خانواده‌ها اعتماد بیشتری خواهند داشت. 
 افشاگری‌های اخیر، ابعاد تازه‌ای از فساد در فوتبال ایران را به تصویر کشید. فسادی که فوتبال را به زانو درآورده، اما اظهارات اخیر وزیر ورزش، انتظارات را برای مبارزه با این مقوله شوم بالا برده است. 
کیومرث هاشمی با بیان اینکه همیشه سیاست‌های ما مبارزه با فساد بوده و هست، تأکید دارد در هر بخشی از ورزش فرقی نمی‌کند فوتبال یا سایر رشته‌ها شدیدترین برخورد‌ها با متخلفان انجام خواهد شد. اظهارات او، اما انتظارات را برای مقابله با این مقوله شوم در فوتبال ایران بالا می‌برد، خصوصاً که در بحث‌های مطرح شده اخیر، نام‌های آشنا مطرح شد و پای مسئولان فدراسیون فوتبال و همچنین سازمان‌ها و کمیته‌های وابسته بدان هم به میان کشیده شد تا نگرانی‌های زیادی ایجاد شود. از یک‌سو به دلیل دست داشتن مسئولان در فساد و از سوی دیگر بابت عدم برخورد قاطعانه به دلیل جایگاه افرادی که گفته می‌شود دستی بر آتش دارند! 
در چنین شرایط نگران‌کننده‌ای وزیر ورزش صراحتاً می‌گوید که با متخلفان برخورد جدی خواهد شد و ابراز امیدواری می‌کند که مسئولان امر، گزارش‌های واقعی به مردم ارائه کنند. حمایت وزارت ورزش و در رأس آن کیومرث هاشمی به عنوان وزیر این وزارتخانه از برخورد با فساد حاکم بر فوتبال ایران می‌تواند در چنین اوضاع نابسامانی دلگرم‌کننده باشد، اما به شرط آنکه اظهارات وزیر ورزش نه شعار که وعده‌ای جدی برای مبارزه با فساد در فوتبال باشد. وعده‌ای که بی‌تردید افکار عمومی از همین امروز انتظار محقق شدن آن را می‌کشد، خصوصاً که مردم بار‌ها و بار‌ها وعده‌های متعددی در خصوص مبارزه با فساد حاکم بر فوتبال ایران شنیده‌اند. 
وعده‌هایی که هرگز محقق نشده و بعد از مدت کوتاهی همه به دست فراموشی سپرده شده است، اما این‌بار همانطور که وزیر ورزش نیز بدان اشاره دارد، پای دستگاه قضایی هم به میان آمده و این خود جای امیدواری دارد. با وجود این انتظار می‌رود وزارت ورزش هم اقدامی جدی در راستای مبارزه با این ناهنجاری در فوتبال ایران انجام دهد و تنها نظاره‌گر نباشد و در راستای مهیا کردن فضایی سالم در فوتبال گام بردارد. 
البته وزارت ورزش باید قبل از ورود دستگاه قضایی برای برچیدن بساط فساد در فوتبال و بررسی حواشی اخیر اقدام می‌کرد، اما حتی امروز هم دیر نیست، اگر ادعای کیومرث هاشمی برای مبارزه با فساد در فوتبال و برخورد جدی با متخلفان در این زمینه در هر پست و مقامی که هستند تنها حرف نباشد و جامه عمل بدان پوشانده شود، در آن صورت می‌توان امیدوار بود که رسیدگی به پرونده تخلفات مس رفسنجان، گامی به سوی مبارزه جدی با فساد در فوتبال باشد. 
البته کاش وزیر ورزش تأکید نمی‌کرد که همیشه سیاست‌های ما مبارزه با فساده بوده و هست، چراکه اگر اینطور بود نباید امروز شاهد این حجم از فساد گسترده در فوتبال ایران بودیم. فسادی که درحال خشکاندن ریشه این ورزش مفرح و محبوب است و کاش حداقل این‌بار اقداماتی که گفته می‌شود برای برچیده‌شدن بساط آن انجام شده به سرانجامی مثبت برسد که در غیر این صورت شاهد وخامت هرچه بیشتر اوضاع خواهیم بود.

نظر شما