شناسهٔ خبر: 67141656 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

گیاهان قهرمانانِ گمنام خانه‌های ما هستند

نتایج تحقیقات اخیر نشان داده است که کیفیت هوای داخل خانه ما می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی بدتر از هوای بیرون باشد. در واقع، هوای داخل خانه می‌تواند ۲ تا ۵ برابر بیشتر از هوای بیرون حاوی آلاینده باشد.

صاحب‌خبر -

گیاهان همیشه قهرمانان گمنام خانه‌های ما هستند، بی‌صدا دی‌اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می‌کنند و هوای محیط ما را در حالی که به زندگی خود ادامه می‌دهیم، تصفیه می‌کنند.

اگر آن‌ها بتوانند فعالانه با آلاینده‌های نامرئی که در هوای داخل خانه ما پنهان شده‌اند مبارزه کنند، چه خواهد شد؟ گیاه پوتوس یا پتوس مهندسی شده زیستی، آماده است انقلابی در روش پاکسازی خانه‌هایمان ایجاد کند.

نتایج تحقیقات اخیر نشان داده است که کیفیت هوای داخل خانه ما می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی بدتر از هوای بیرون باشد. در واقع، هوای داخل خانه می‌تواند ۲ تا ۵ برابر بیشتر از هوای بیرون حاوی آلاینده باشد.

یکی از عوامل مهم در ایجاد این مشکل، گروهی از مواد شیمیایی به نام ترکیبات آلی فرار یا VOCs هستند. این آلاینده‌های گازی از طیف گسترده‌ای از اقلام رایج خانگی، ازجمله محصولات تمیزکننده، مبلمان، رنگ‌ها و مصالح ساختمانی منتشر می‌شوند. حتی اشیاء به ظاهر بی‌ضرر مانند اجاق گاز، فرش، خوشبو کننده هوا و محصولات مراقبت شخصی نیز می‌توانند ترکیبات آلی فرار را در هوایی که تنفس می‌کنیم، آزاد کنند.

با گذشت زمان، تجمع این آلاینده‌ها می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی کیفیت هوای داخل خانه را کاهش دهد و به‌طور بالقوه منجر به مشکلات سلامتی شود.

کارشناسان درباره پیامدهای بهداشتی قرار گرفتن در معرض ترکیب آلی فرار اظهار کردند: این مواد شیمیایی با طیفی از اثرات نامطلوب سلامتی، ازجمله سرطان، به ویژه برای جوانان، افراد مسن و افراد آسیب‌پذیر، مرتبط هستند. آنها می‌توانند اثرات مربوط به تنفس یا اثرات سلامت باروری مانند پیامدهای نامطلوب بارداری، زایمان زودرس، سقط جنین و همچنین اختلالات عصبی مانند پارکینسون را به همراه داشته باشند.

گیاهان قهرمانانِ گمنام خانه‌های ما هستند

گیاهی زیبا برای تصفیه هوا

ممکن است دستگاه تصفیه هوای گیاه پوتوس، معمولی به نظر برسد، اما بسیار معمولی نیست. این گیاه آپارتمانی با ویژگی منحصر به فرد تقویت شده و میکروبیومی است که به دقت مهندسی شده است. این میکروبیوم، جامعه‌ای از میکروارگانیسم‌های مفید، کلید توانایی‌های استثنایی Neo Px در تصفیه هواست.

برخلاف گیاهان آپارتمانی معمولی که به‌طور غیر فعال برخی از آلاینده‌ها را جذب می‌کنند،  Neo Px به‌طور فعال ترکیبات آلی فرار مضر را از طریق عملکرد متابولیک میکروبیوم خود تجزیه کرده و خنثی می‌کند.

آینده تصفیه هوا از طریق گیاهان

در حالی که نسخه فعلی Neo Px به میکروبیوم برای تصفیه هوا متکی است، شرکت نئوپلنتس (Neoplants)  برنامه‌های بزرگتری برای آینده دارد. آن‌ها گیاهان اصلاح‌شده ژنتیکی را تصور می‌کنند که می‌توانند مستقیماً VOCs را متابولیزه کنند و قابلیت‌های تصفیه هوای آن‌ها را بیشتر افزایش دهند.

فراتر از کیفیت هوای داخل ساختمان، نئوپلنتس پتانسیل فناوری خود را برای مقابله با چالش‌های جهانی مانند تغییرات آب‌وهوا می‌بیند. این شرکت به‌طور فعال در حال تحقیق در مورد پتانسیل اصلاح ژنتیکی درختان برای افزایش ظرفیت آنها برای جذب دی‌اکسید کربن است که گامی حیاتی در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی محسوب می‌شود.

علاوه بر این، آنها در حال کاوش در توسعه انواع محصولات انعطاف‌پذیرتر در برابر شرایط خشکسالی هستند و راه‌حلی بالقوه برای تهدید فزاینده کمبود آب در بسیاری از مناطق ارائه می‌دهند.

این اهداف بلندپروازانه زیربنای پایه قوی این شرکت در علم و بیوتکنولوژی گیاهی است و آن را به‌عنوان رهبری در زمینه راه‌حل‌های مبتنی بر گیاه برای آینده‌ای پایدار قرار می‌دهد.

همان‌طور که بیشتر مردم از خطرات پنهان آلودگی هوای داخلی آگاه می‌شوند، واضح است که Neo Px به تقاضای فزاینده‌ای برای زندگی سالم‌تر و پایدارتر دست یافته است که حرکتی به سوی آینده‌ای است که در آن خانه‌های ما نه تنها زیبا هستند، بلکه به‌طور فعال به رفاه ما کمک می‌کنند.

Neo Px با رویکرد نوآورانه خود در تصفیه هوا و تعهد به آینده‌ای سبزتر، فقط گیاهی فوق العاده نیست بلکه راه‌حل فوق‌العاده برای جهانی تمیزتر و سالم تر است.  نئوپلنتس از اصول تکاملی الهام گرفته است تا فیلتر هوای طبیعی ایجاد کند که ۳۰ برابر قوی‌تر از گیاه خانگی معمولی است.

نظر شما