شناسهٔ خبر: 67140927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان خوزستان:

اعطای حداکثر تراکم تشویقی در بافت‌های فرسوده نیاز به اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ دارد

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ لازمه اعطای حداکثر تراکم تشویقی در بافت‌های فرسوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، شبنم کوچک پور، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه اعطای حداکثر تراکم تشویقی در بافت‌های فرسوده استان صرفاً پس از اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان امکان‌پذیر است گفت: تلاش‌های لازم در این خصوص به عمل آمده و دو طرح پیشنهادی شهرداری در مرحله ابلاغ قرار دارد.

کوچک‌پور در خصوص بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهرهای خوزستان اظهار کرد: بر اساس بند ۳ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، می‌بایست مشوق‌های کالبدی بهسازی بافت‌های فرسوده خاص هر شهر (در صورت ضرورت)، در چارچوب سیاست‌ها و ضوابط این مصوبه و با توجه به ساختار طرح جامع و شرایط ویژه شهر مربوطه تدوین و به همراه فهرست نقاط غیر مشمول به تصویب کمیسیون ماده ۵ آن شهر برسد.

وی افزود: در این راستا و با توجه به تاکیدات استاندار خوزستان و پیگیری‌های ویژه مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص تدوین بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده خوزستان، با تلاش‌های معاونت معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان و همکاری معاونت بازآفرینی شهری این اداره کل، نقاط مشمول مصوبه مورد اشاره   در دو شهر استان به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان خوزستان رسید.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان خوزستان بیان کرد: بر این اساس، شهرداری به منظور بهره‌مندی حداکثری از مشوق‌ها و ضوابط مربوطه را تهیه و به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان خوزستان برساند.

وی ادامه داد: در این خصوص، اقدامات لازم به عمل آمده و در حال حاضر ۲ طرح تعیین تکلیف شده است که در روزهای آتی ابلاغ خواهد شد.

کوچک‌پور تاکید کرد: موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان خوزستان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست.

وی با بیان اینکه سیاست‌های تشویقی کالبدی متضمن نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت‌ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن بوده است گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان همواره در راستای افزایش کیفیت و فضای سکونت مردم عزیز ساکن در بافت‌های فرسوده استان، مباحث مرتبط با موضوع مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را با سرعت و دقت مورد بررسی قرار داده و در کمترین زمان ممکن در کمیسیون ماده ۵ استان مطرح می‌کند.

نظر شما