شناسهٔ خبر: 67140820 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحقق ۶۰ درصدی سهم کردستان در زمینه سوادآموزی

۱۴ هزار نفر حجم نهضت سوادآموزی در سال گذشته به استان کردستان اختصاص یافت که ۶۰ درصد آن محقق شد.

صاحب‌خبر -

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در در شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان سنندج گفت: در سال گذشته، ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر حجم به استان ابلاغ شد که بر اساس نیاز برای تشکیل کلاس تلفیقی، درخواست حجم در دوره انتقال انجام و در نهایت مجموع حجم استان به ۱۴ هزار و ۴۴۹ نفر افزایش یافت.

گلبهار خسروی افزود: این حجم بر اساس وضعیت هر شهرستان و منطقه و برآورد تعداد بی سوادان باقی مانده در دوره سواد آموزی در بین شهرستان‌ها و مناطق توزیع و مبنای کلاس‌گذاری قرار گرفت.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان، میزان حجم اختصاص یافته به شهرستان سنندج در سه دوره سواد آموزی را سه هزار و ۱۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۵۹۰ نفر به ناحیه یک سنندج، تعداد هزار و ۳۰ نفر به ناحیه ۲ سنندج و ۵۱۰ نفر نیز به منطقه کلاترزان جهت پوشش و کلاس گذاری ابلاغ شد.

وی همچنین گزارشی از پوشش حجم ابلاغی استان در سال تحصیلی جاری ارائه داد و گفت: از مجموع ۱۴ هزار و ۴۴۹ نفر حجم ابلاغی به استان در سال گذشته، ۹ هزار و ۲۲۰ نفر تحت پوشش قرار گرفته و عملکرد استان ۶۳.۳۸ درصد است.

به گفته وی بر اساس گزارش استخراج شده از سامانه سواد آموزی، ناحیه یک سنندج ۵۹.۳۷ درصد، ناحیه ۲ سنندج ۵۴.۹۴ درصد و منطقه کلاترزان نیز ۶۰ درصد حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ را تحت پوشش قرار داده اند.

خسروی با اشاره به اینکه در اجرای برنامه هفتم توسعه و مکلف شدن سازمان نهضت سواد آموزی برای تدوین اساسنامه جدید، این اقدام در حال پیگیری و انجام است، گفت: رویکرد سازمان نهضت سواد آموزی در سال جاری، بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی است و در همین راستا طرح جدیدی با عنوان نهضت دانش آموزی، روستای با سواد، سواد قرآن پایه، سواد آسان و مراکز یادگیری محلی در حال تدوین است.

نظر شما