شناسهٔ خبر: 67140188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

قتل‌عام در اردوگاه‌های آوارگان غزه؛ روش اشغال‌گران برای پاکسازی نژادی

حمله‌های رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های آوارگان از جمله در النصیرات، رفح، المغازی و البریج تنها نمونه‌هایی از جنایت و کشتار اشغالگران علیه مردم نوار غزه است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر حمله‌های خود را به اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه تشدید کرده و چندین حمله را در اردوگاه‌های مختلف انجام داده است. 

قتل‌عام در النصیرات

ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز شنبه، ۱۹ خرداد دست‌کم ۲۷۴ غیرنظامی فلسطینی اعم از زن، کودک و مرد را به شهادت رساند.

در زمان کشتار، جت‌های جنگنده اف-۱۶، بالگرد‌های آپاچی، توپخانه و کشتی‌های جنگی همگی در بمباران کور اماکن تجمع غیرنظامیان شرکت داشتند. مردم از همه طرف فرار می‌کردند و نمی‌دانستند کجا باید بروند، زیرا هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

بسیاری از کسانی که در آن لحظه در منطقه پناه گرفته بودند، به‌تازگی پس از انتشار اعلامیه‌هایی که ارتش اشغال‌گر از ساکنان رفح خواسته بود از این شهر خارج شوند، از جنوب غزه گریخته بودند.

میدل‌ایست‌آی می‌نویسد که مهم‌ترین نتیجه‌گیری پس از مشاهده وضعیت در مورد این کشتار این است که هیچ ضرورت عملیاتی برای آن وجود نداشت. 

اینکه ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور عمدی باعث تلفات گسترده غیرنظامیان شد، با این واقعیت تقویت می‌شود که بمباران بی‌امان این رژیم منطقه وسیع و مکان‌هایی دور از محل عملیات را هدف قرار داد.

به‌عنوان مثال، قتل‌عام در دیرالبلح در حدود ۱۰ کیلومتری محل عملیات انجام شد، در حالی که عملیات در اردوگاه النصیرات انجام می‌شد.

این کشتار بیش از حد غیرنظامیان بدون «نیاز عملیاتی» تنها یک توضیح دارد؛ رژیم استعمارگر صهیونیستی از هر فرصتی برای ریختن خون هر چه بیشتر فلسطینی‌ها استفاده می‌کند.

رژیم اشغال‌گر کشتن هر فلسطینی اضافی را یک دستاورد می‌داند، زیرا پروژه‌اش اساسا مبتنی بر ایده پاکسازی قومی است. صهیونیسم می‌خواهد به فلسطینیان القا کند که هزینه هرگونه تلاش برای مقاومت دربرابر پروژه استعماری زیاد خواهد بود.

قتل‌عام و ویرانی در اردوگاه‌های المغازی و البریج

ارتش رژیم صهیونیستی در اواسط خرداد کشتاری را در اردوگاه‌های المغازی و البریج مرتکب شد.

ساکنان می‌گویند که ویرانی و مرگ بر اردوگاه‌های آوارگان المغازی و البریج در مرکز غزه سایه افکنده است.

در پی حمله‌های رژیم صهیونیستی دست‌کم ۷۵ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شدند. 

در همین حال، ده‌ها هزار نفر از ساکنان اردوگاه‌های آوارگان البریج و المغازی در مرکز نوار غزه پس از آغاز حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه، به مناطقی رفتند که ممکن است از آن‌ها در برابر قتل‌عام محافظت کند. 

کشتار آوارگان در رفح

رژیم صهیونیستی در اواخر ماه می (اوایل خرداد) قتل‌عام دیگری را علیه غیرنظامیان در چادر‌های آوارگان در رفح (جنوب نوار غزه) مرتکب شد.

این حمله وحشیانه کمتر از ۳۰ ساعت پس از اولین کشتار هولناک در نزدیکی انبار‌های آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در به اصطلاح منطقه امن انجام شد. رژیم صهیونیستی در کشتار رفح چادر‌های آوارگان واقع در مجاورت همین تاسیسات آنروا را بمباران کرد.

قتل‌عام فلسطینی‌ها در مرکز غزه 

ارتش رژیم صهیونیستی در اواسط ماه می (اردیبهشت) کشتار هولناک دیگری را علیه غیرنظامیان فلسطینی در شهر غزه که در تلاش برای دسترسی به خدمات ارتباطی و اینترنتی بودند، مرتکب شد.

این کشتار جنایت دیگری را به فهرست طولانی جنایت‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ نسل‌کشی خود در اکتبر گذشته (مهر ۱۴۰۲) علیه غیرنظامیان نوار غزه مرتکب شده است، اضافه کرد.

رژیم صهیونیستی به‌عنوان بخشی از نسل‌کشی خود در نوار غزه جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت تمام‌عیار را مرتکب شده است که اکنون بیش از ۸ ماه متوالی ادامه دارد.

نکته قابل توجه این است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به هدف قرار دادن و کشتار مکرر غیرنظامیان فلسطینی، از جمله روزنامه‌نگاران، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما