شناسهٔ خبر: 67139182 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

قلعه‌نویی: مشکلاتی هست که باید حل شوند/ بدن بازیکنان خالی کر... -

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال، تساوی مقابل ازبکستان را به خستگی بازگشت از هنگ‌کنگ مرتبط دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال، پس از تساوی تیم کشورمان برابر هنگ‌کنگ در هفته پایانی مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ گفت: به عنوان سرگروه صعود کردیم و این مطلب مهمی است و از مردم تشکر می‌کنم که به ورزشگاه آمدند و تا ثانیه آخر تیم ملی را تشویق کردند.

وی افزود: تیم ملی با شرایط سختی که آخر فصل باشگاه‌ها بود، راهی هنگ‌کنگ شد، در رطوبت ۹۲ درصد نمایش خوبی مقابل هنگ‌کنگ داشتیم و پس از آن نزدیک به ۲۳ ساعت در راه برگشت بودیم و ۵ صبح به تهران رسیدیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: دیدید که بدن‌ها در نیمه اول آن شادابی لازم را نداشت، امین حزباوی که تنها ۲۰ سال دارد، گفت که بدنم تخلیه شده و شرایط بازی ندارم. به این خاطر باید از همه بازیکنان به خصوص بزرگان تیم که در این مسابقه شرایط بهتری داشتند، تشکر کنم. خوشحالم که در بازی با هنگ‌کنگ و بازی با ازبکستان، بهترین بازیکن از ایران انتخاب شدند.

قلعه‌نویی درباره شرایط تیم تصریح کرد: با توجه به اینکه انتهای فصل باشگاه‌ها، بازیکنان از نظر بدنی تخلیه شده بودند اما در نیمه دوم یک بازی روان و با خلق موقعیت‌های خوب شاهد بودیم. طبق آماری که به من دادند در خلق ایجاد موقعیت‌های گل و مالکیت تیم برتر بودیم و فقط توپ‌هایمان توی گل نرفت.

وی اظهار داشت: ازبکستان از تیم‌های قدرتمند آسیاست که مقابل استرالیا مساوی کرد. در جام ملت‌ها برابر قطر در ضربات پنالتی شکست خورد و هم تیم فیزیکی و هم قدرتی هستند. دو بازیکن این تیم جزو بازیکنان تاثیرگذار لیگ ایران بودند و این نشان می‌دهد که ازبکستان در حال پیشرفت است. با تمام این مسائل با توجه به شرایطی که توضیح دادم از نمایش تیم ملی در نیمه دوم راضی بودم.

سرمربی تیم ملی فوتبال، یادآور شد: همچنین با توجه به اینکه لژیونرها بازی‌هایشان از لیگ ایران دیرتر تمام شد، برای هماهنگی آمادگی‌شان با بازیکنان لیگ، تمریناتی را در برنامه قرار دادیم اما باز هم دیدید که در نیمه اول تیم سنگین بود البته نسبت به شرایطی که پشت سرگذاشته بودیم خوب بودیم اما نسبت به توانایی‎هایمان خوب نبودیم و می‎توانستیم بازی را بیریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در واکنش به شعار برخی تماشاگران علیه ملی‌پوشان یادآور شد:یکسری هدف‌ها داریم و براساس آن برنامه‌ریزی می‌کنیم و جلو می‌رویم. همین که توانستیم جمعیت زیادی را به استادیوم بکشانیم و با تیم ازبکستان هم مساوی کردیم و برخی از مردم هم بابت این نتیجه ناراضی هستند، نشان می‌دهد که ما با سرعت بیشتری در حال حرکت هستیم. به نظر همه مردم باید احترام بگذاریم. ما وظیفه‌مان است که آنقدر خوب بازی کنیم و این قول را می‌دهم که در مرحله سوم گروهی یقیناً بهتر از این بازی کنیم، ولی شرایط و بستر را باید درست کنیم.

وی با اشاره به مشکلات تیم ملی قبل از بازی امشب، تاکید کرد: فکر نمی‌کنم هیچ تیمی در دنیا به این شکل پرواز کند. ما شرایط‌مان آنقدر سخت بود که یک بازیکن جوان گفت نمی‌توانم بازی کنم. با همه شرایط بدی که داشتیم، تیم ملی در نیمه دوم باغیرت بازی کرد. بزرگان تیم و جوانان ما باغیرت بازی کردند و فکر می‌کنم به جز یک صحنه که در نیمه اول یک موقعیت روی اشتباهات فردی به حریف دادیم، بقیه بازی را کنترل کردیم. موقعیت گل آنها زیر یک بود، ولی ما موقعیت گل‌مان بالای یک بود و تقریباً امید به گلزنی‌مان دو برابر بود و تیم ایران در سرعت انتقال بازی و ایجاد موقعیت گل خوب توانست عمل کند.

قلعه‌نویی در ادامه با اشاره به کمک لیگ برتر به تیم ملی فوتبال، افزود: امیدوارم لیگ آینده به تیم ملی کمک کند و شرایط سنی این مسابقات پایین بیاید. جوانان زیادی هم تحویل فوتبال ندادیم. ما دنبال کار خودمان هستیم. در دوره گذشته با یک مساوی هم در بازی آخر حذف می‌شدیم، اما در این دوره دو بازی تشریفاتی داشتیم و فقط می‌خواستیم رنکینگ‌مان را حفظ کنیم، وگرنه باید به خیلی از بازیکنان‌مان استراحت می‌دادیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در مرحله سوم گروهی یکسری از بازیکنان مانند قایدی، محبی، عزت‌اللهی و قلی‌زاده به ما اضافه می‌شوند. ما امروز بازیکنی را را به میدان فرستادیم که تقریباً همراه تیم نبود و با این شرایط عملکرد خیلی خوبی داشت.

وی درباره اینکه فوتبال ازبکستان با ورود ۲ ستاره این تیم به لیگ ایران برای هواداران فوتبال شناخته شد، گفت: در ۱۰، ۱۲ سال گذشته با توجه به رفت‌وآمدم به ازبکستان، شناخت زیادی از فوتبال این کشور دارم. در این مدت ازبک‌ها روی تیم‌های پایه‌های خود برنامه‌ریزی کرده‌اند. دو بازیکنی که به فوتبال ما آمدند در قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ تأثیرگذار بودند. یک مهاجم‌شان هم در ایتالیا بازی می‌کند.

قلعه‌نویی افزود: ازبکستان یکی از قدرت‌های آسیاست، ولی امروز با برنامه‌ای که به دو بازیکن چپ و راست‌مان دادیم و با توجه به شناختی که نسبت به ارونوف و ماشاریپوف داشتیم، تقریباً توانستیم آنها را از کار بیندازیم و نتوانستند نمایش خوبی داشته باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره اینکه با توجه به صحبت‌های رئیس فدراسیون فوتبال درباره مشخص نبودن تاریخ شروع لیگ، آیا اردوی تیم ملی را تشکیل خواهد داد، اظهار داشت: صحبت‌ها را باید کامل بخوانیم. یکسری از مشکلات درون سازمانی هست که واقعاً وجود دارد، ولی لزومی ندارد که بیرون مطرح کنیم، ما باید این شرایط را به خاطر مردم بپذیریم. یکسری از بازیکنان را داریم که لژیونر هستند که در تیم ملی نقش بسزایی دارند. همین‌طور باید منتظر بمانیم و برنامه لیگ را ببینیم و در کنار آن شرایط لژیونرها را مدنظر قرار دهیم. تیم ما در اردوی قبل هم در دو گروه تشکیل شد.

وی یادآور شد: در این بازی هم مهدی قایدی مشکل داشت و نتوانست کنار ما باشد. یکسری از مشکلات هست که باید در مرحله بعد صددرصد حل شود.  این مشکلات ریز باید درون سازمان حل کنیم و براساس آن برنامه‌ریزی کنیم. ممکن است یک برنامه برای لژیونرها داشته باشیم و یک برنامه هم برای بازیکنان دیگر که در لیگ بازی می‌کنند، طرح‌ریزی کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما