شناسهٔ خبر: 67137641 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قلعه‌نویی: نارضایتی تماشاگران نشان‌دهنده سرعت حرکت ماست!

سرمربی تیم فوتبال کشورمان به اینکه تماشاگران در پایان دیدار این تیم مقابل ازبکستان علیه بازیکنان تیم ملی شعار دادند، واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه‌نویی پس از تساوی بدون گل تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان در ششمین بازی‌اش در دور دوم از مرحله انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا اظهار داشت: خوشحالیم که صعود کردیم و سرگروه هم شدیم، این مطلب مهمی است. از مردم تشکر می‌کنیم که به ورزشگاه آمدند و تا ثانیه آخر تیم ملی را تشویق کردند. یک تشکر ویژه هم از بازیکنانم دارم. اولاً این بازی در انتهای فصل برگزار شد و در شرایطی سخت و بدون تمرین تیم ملی به هنگ‌کنگ رفت و در فضایی با 92 درصد رطوبت بازی کردیم و با سفری که بیش از 20 ساعت طول کشید، برگشتیم. شما دیدید که در نیمه اول بدن‌های بازیکنان ما شادابی نداشت. بازیکنی مثل حزباوی به ما گفت که من شرایط بازی ندارم. او گفت که احساس می‌کنم بدنم تخلیه شده است. به این خاطر باید از بچه‌ها تقدیر ویژه کنیم، به ویژه بزرگان تیم که در این بازی شرایط بهتری داشتند و خوشحالم که در دو بازی پشت سر هم یک بازیکن از ایران بهترین بازیکن زمین شده است.

 

وی ادامه داد: بازیکنان در نیمه اول بدن‌شان تخلیه شده بود، اما در نیمه دوم یک بازی خیلی روان با موقعیت‌های زیاد انجام دادیم. به لحاظ مالکیت، موقعیت گل و شوت به دروازه تیم برتر زمین بودیم. تیم ازبکستان هم یک تیم پرقدرت در آسیاست. ببینید همین تیم با استرالیا مساوی کرد و در جام ملت‌ها با پنالتی مقابل قطر حذف شد. ازبکستان جزو تیم‌های خوب آسیاست و هم فیزیکی بازی می‌کند و هم قدرتی. دو بازیکن این تیم که در ایران بازی می‌کنند در سرنوشت قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ تأثیرگذار بودند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: من با توجه به شرایطی که تیم ملی داشت، از بازی تیمم در نیمه دوم راضی‌ام. یک مشکل دیگری هم که داشتیم این بود که لژیونرهای ما، اول ماه مسابقات‌شان تمام شده بود و سه چهار روز به آنها استراحت دادیم و تمرینات فردی برای‌شان در نظر گرفتیم. 12 خرداد لیگ تمام شد و یک روز بعد از آن به هنگ‌کنگ رفتیم و این شرایط یک مقدار روی روند تیمی ما تأثیر گذاشت. در نیمه دوم دیدار مقابل ازبکستان به نسبت نیمه اول خوب بودیم، اما نسبت به توانایی‌های خودمان خوب نبودیم. با تمام شرایط می‌توانستیم این بازی را ببریم.

قلعه‌نویی در واکنش به شعار برخی تماشاگران علیه تیم ملی و اینکه فکر می‌کند چقدر زمان ببرد تا بازیکنان جوان با بازیکنان قدیمی هماهنگ‌تر شوند، گفت: ما یکسری اهداف داریم و براساس آن برنامه‌ریزی می‌کنیم و جلو می‌رویم. همین که توانستیم جمعیت زیادی را به استادیوم بکشانیم و با تیم ازبکستان هم مساوی کردیم و برخی از مردم هم بابت این نتیجه ناراضی هستند، نشان می‌دهد که ما با سرعت بیشتری در حال حرکت هستیم. به نظر همه مردم باید احترام بگذاریم. ما وظیفه‌مان است که آنقدر خوب بازی کنیم و این قول را می‌دهم که در مرحله سوم گروهی یقیناً بهتر از این بازی کنیم، ولی شرایط و بستر را باید درست کنیم. فکر نمی‌کنم هیچ تیمی در دنیا به این شکل پرواز کند. ما شرایط‌مان آنقدر سخت بود که یک بازیکن جوان گفت نمی‌توانم بازی کنم. با همه شرایط بدی که داشتیم، تیم ملی در نیمه دوم باغیرت بازی کرد. بزرگان تیم و جوانان ما باغیرت بازی کردند و فکر می‌کنم به جز یک صحنه که در نیمه اول یک موقعیت روی اشتباهات فردی به حریف دادیم، بقیه بازی را کنترل کردیم. موقعیت گل آنها زیر یک بود، ولی ما موقعیت گل‌مان بالای یک بود و تقریباً امید به گلزنی‌مان دو برابر. ما در سرعت انتقال بازی و ایجاد موقعیت گل خوب بازی کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: امیدوارم لیگ آینده به تیم ملی کمک کند و شرایط سنی این مسابقات پایین بیاید. جوانان زیادی هم تحویل فوتبال ندادیم. ما دنبال کار خودمان هستیم. در دوره گذشته با یک مساوی هم در بازی آخر حذف می‌شدیم، اما در این دوره دو بازی تشریفاتی داشتیم و فقط می‌خواستیم رنکینگ‌مان را حفظ کنیم، وگرنه باید به خیلی از بازیکنان‌مان استراحت می‌دادیم. ان‌شاءالله در مرحله سوم گروهی یکسری از بازیکنان مانند قایدی، محبی، عزت‌اللهی و قلی‌زاده به ما اضافه می‌شوند. ما امروز بازیکنی را بازی دادیم که تقریباً همراه تیم نبود و با این شرایط خیلی خوب هم بازی کرد.

قلعه‌نویی راجع به اینکه تا قبل از حضور ماشاریپوف و ارونوف در فوتبال ایران، آنچنان تصوری از قدرت ازبکستان نداشتیم، عنوان کرد: من 10، 12 سال است که به ازبکستان رفت و آمد داشته و شناخت زیادی از فوتبال این کشور دارم. در این مدت ازبک‌ها روی تیم‌های پایه‌های خود برنامه‌ریزی کرده‌اند. دو بازیکنی که به فوتبال ما آمدند در قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ تأثیرگذار بودند. یک مهاجم‌شان هم در ایتالیا بازی می‌کند. ازبکستان یکی از قدرت‌های آسیاست، ولی امروز با برنامه‌ای که به دو بازیکن چپ و راست‌مان دادیم و با توجه به شناختی که نسبت به ارونوف و ماشاریپوف داشتیم، تقریباً توانستیم کارایی آنها را بگیریم.

«هنوز تکلیف شروع لیگ آینده مشخص نیست و مهدی تاج هم امروز اعلام کرد که تا شرایط مهیا نباشد لیگ آینده را شروع نمی‌کنیم. با این اوصاف آیا تصمیم دارید اردوی آینده تیم ملی را زودتر تشکیل دهید؟»، تاج در پاسخ به این سؤال گفت: صحبت‌های آقای تاج را باید کامل بخوانیم. یکسری از مشکلات درون سازمانی هست که واقعاً وجود دارد، ولی لزومی ندارد که بیرون مطرح کنیم، ما باید این شرایط را به خاطر مردم بپذیریم. ما یکسری از بازیکنان را داریم که لژیونر هستند که در تیم ملی نقش بسزایی دارند. همین‌طور باید منتظر بمانیم و برنامه لیگ را ببینیم و در کنار آن شرایط لژیونرها را مدنظر قرار دهیم. تیم ما در اردوی قبل هم در دو گروه تشکیل شد. در این بازی هم مهدی قایدی مشکل داشت و نتوانست کنار ما باشد. یکسری از مشکلات هست که باید در مرحله بعد صددرصد حل شود.  این مشکلات ریز باید درون سازمان حل کنیم و براساس آن برنامه‌ریزی کنیم. ممکن است یک برنامه برای لژیونرها داشته باشیم و یک برنامه هم برای بازیکنان دیگر که در لیگ بازی می‌کنند، داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما