شناسهٔ خبر: 67137615 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

لرستان و یزد هم در لیگ برتر فوتبال نماینده دارند

خط و نشان تازه‌وارد‌ها 

روزنامه جوان

در آخرین بازی این فصل لیگ دسته اول، نماینده لرستان درحالی‌که پیش از این لیگ‌برتری شدنش را قطعی کرده بود در مصافی خانگی مقابل شهرراز شیراز با تساوی یک – یک متوقف شد و با حضور پرشور هوادارانش جام قهرمانی را بالای سر برد

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: صعود دو تیم خیبر خرم‌آباد و چادرملو اردکان به لیگ‌برتر، نوید یک فصل پرهیجان را به فوتبال ایران می‌دهد. با پایان لیگ آزادگان تکلیف تیم‌های صعود و سقوط کرده مشخص شد و خیبر هم در خانه جشن قهرمانی به پا کرد. با صعود این دو تیم، ۱۱ استان در فصل آینده در لیگ‌برتر فوتبال نماینده خواهند داشت. 
در آخرین بازی این فصل لیگ دسته اول، نماینده لرستان درحالی‌که پیش از این لیگ‌برتری شدنش را قطعی کرده بود در مصافی خانگی مقابل شهرراز شیراز با تساوی یک – یک متوقف شد و با حضور پرشور هوادارانش جام قهرمانی را بالای سر برد. شاگردان محمدرضا مهاجری با صعود به لیگ‌برتر به انتظار مردم استان لرستان پایان دادند و در فصل آتی این استان در لیگ‌برتر نماینده خواهد داشت. همچنین هواداران خیبر منتظرند تا هرچه زودتر شاهد حضور تیم‌های قدرتمند لیگ در ورزشگاه تختی خرم‌آباد یا همان لر آره‌نا باشند. خیبر در این فصل با ۲۵ پیروزی، یک تساوی و هفت باخت قهرمان لیگ یک شد و صعودی مقتدرانه را تجربه کرد. کسب پیروزی در ۱۷ بازی خانگی و کسب ۷۷ امتیاز در یک فصل، دو رکورد مهم خیبر در این فصل بود. پیش از این رکورد کسب بیشترین امتیاز در لیگ یک در اختیار ملوان بندر انزلی (۷۱ امتیاز) بود. خیبر خرم‌آباد با مالکیت مسعود عبدی، تیمی خصوصی محسوب می‌شود و با توجه به هواداران پرشوری که دارد، انتظار می‌رود حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای کسب نتایج درخشان در لیگ‌برتر انجام شود. 
تیم چادرملو، اما تا لحظه آخر برای صعود جنگید. نماینده اردکان یزد در هفته پایانی یک بر صفر تیم دریای بابل را شکست داد و مثل فجرسپاسی ۷۳ امتیازی شد. منتها به‌خاطر در نظر گرفتن نتایج دیدار رودررو با فجر، این یزدی‌ها بودند که سهمیه لیگ‌برتر را از چنگ شیرازی‌ها درآوردند. آخرین‌بار تیم شهید قندی در سال ۸۴ به‌عنوان نماینده یزد به لیگ‌برتر رسید و عمر حضورش نیز بیشتر از یک فصل نبود. این‌بار، اما چادرملو با هدایت سعید اخباری مصمم‌تر از همیشه می‌جنگد تا یکی از پدیده‌های لیگ‌برتر لقب بگیرد. 
سرمربی چادرملو صعود به لیگ‌برتر را حاصل تلاش‌های جمعی خواند. سعید اخباری با تبریک به مردم یزد گفت: «به مردم نجیب‌زاده و شریف‌زاده استان یزد در سراسر استان یزد تبریک می‌گویم. این صعود کمترین حق‌شان بود و خدا را شاکرم که من، تیمم و مدیریت قسمتی از این شادی بودیم. واقعاً این هفته‌های آخر ما را خیلی کمک کردند و اگر این هوادار در تمامی هفته‌های لیگ پر می‌شد، ما زودتر صعود کرده بودیم.» اخباری همچنین به مسئولان برگزاری مسابقات نیز کنایه زد: «به رغم همه ناملایماتی که از سوی مسئولان برگزاری مسابقات دیدیم، عزممان جزم بود. این استان باید یک نماینده در لیگ می‌داشت و خدا را شکر ورق این داستان به نام تیم ما خورد. اعضای هیئت مدیره به ما کمک کردند و از آقای عطایی تشکر می‌کنم. از همه بازیکنان ممنون هستم که جانفشانی کردند و غیرت داشتند. از کادرم ممنونم که از من در بسیاری از صحنه‌ها دلسوزتر بودند. امیدوار هستم بتوانیم با تمهیدات زیرساختی، برای این مردم یک نماینده شریف باشیم.»
سرمربی چادرملو با اشاره به رقابت جدی در لیگ‌برتر خواستار برطرف شدن کمبود‌های موجود شد: «کاش به تفاوت تیم‌های ریشه‌داری که رقیب ما بودند و تیم ما که سال دومی است یک نگاه کنید تا ببینید چندصد میلیارد حاضر بودند جای ما باشند. ما این سهمیه را به دست آوردیم و حفظ این سهمیه به مراتب سخت‌تر است. ما نه استادیوم مناسبی داریم و نه زمین بازی مناسب. از دکتر فاطمی، استاندار یزد بابت همت‌شان تشکر می‌کنم. شهریورماه بازی‌های لیگ شروع می‌شود و در این مدت باید این وضعیت تغییر کند تا مردم شاد شوند. از آقایان شریف و تقی‌زاده، بانیان تأسیس این نیز تیم تشکر می‌کنم که به یک سرمربی جوان اعتماد کردند که رزومه صعود نداشت. ۱۰ سال در لیگ‌برتر دستیار بودم و از همه مربیان، از آغاز رسول کربکندی و بقیه که به من کمک کردند تشکر می‌کنم. دوست، انرژی است و دشمن، انگیزه؛ سایه هر کدام مستدام. من این سهمیه را با زحمت زیادی به دست آوردم. ابتدا باید از نظر سخت‌افزاری شرایط مناسب باشد و یک چیز‌هایی از دست مدیریت واقعاً خارج است. ان‌شاءالله ماجراجویی را آغاز کنیم و تیم‌های لیگ برتری بدانند چادرملو حریف سختی برایشان خواهد بود.»

نظر شما