شناسهٔ خبر: 67127123 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

لیگ‌برتر فوتبال پهناورتر از همیشه؛

سلامِ شهر کویر و قنات به لیگ‌برتر

تیم فوتبال چادرملوی اردکان یزد به ۱۸سال انتظار برای حضور یک‌ نماینده از استان یزد در سطح اول لیگ‌برتر فوتبال ایران پایان داد تا جغرافیای تیم‌های لیگ خلیج‌فارس پهناورتر از قبل باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دو تیم فوتبال چادرملو اردکان و دریای‌کاسپین بابل شب گذشته _دوشنبه بیست‌ویکم خرداد_ در ورزشگاه شهید نصیری یزد که از تماشاگر پر شده بود و جای سوزن انداختن نبود در یک جدال حیثیتی به مصاف یکدیگر رفتند. شاگردان سعید اخباری در تیم چادرملوی اردکان برای صعود به لیگ برتر و شاگردان داوود سیدعباسی در تیم دریای‌کاسپین بابل برای بقا در لیگ مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند.

سیدعلی یحیی‌زاده در واپسین لحظات نیمه اول سند صعود تیم فوتبال چادرملو به رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران را امضا کرد تا به این ترتیب استان یزد پس از ۱۸ سال بعد از اولین و آخرین حضور تیم فوتبال شهید قندی، یک‌بار دیگر به نقشه جغرافیایی فوتبال ایران برگردد.

سلامِ شهر کویر و قنات به لیگ‌برتر

تیم فوتبال چادرملوی اردکان دوشنبه‌شب با پیروزی یک بر صفر مقابل دریای‌کاسپین بابل و به لطف نتایج بهتر در بازی‌های رودررو مقابل فجر سپاسی شیراز که هم‌امتیاز با آن‌ها در جایگاه سوم جدول بود و برای صعود به لیگ‌برتر می‌جنگید در رده دوم جدول لیگ‌آزادگان در فصل ۰۳-۱۴۰۲ قرار گرفت تا جواز حضور در بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر را کسب کند.

اولین و آخرین حضور نماینده یزد در لیگ برتر مربوط به ۲۰ سال قبل است که تیم فوتبال شهید قندی راهی این لیگ شد و فقط یک سال دوام آورد و مجدد به لیگ دسته‌اول سقوط کرد، از آن سال تاکنون این استان هیچ نماینده‌ای در لیگ‌برتر نداشته است و هواداران متعصب و خون‌گرم یزدی در حسرت حضور در لیگ مانده بودند که این ناکامی و رؤیای آن‌ها به پایان رسید.

سلامِ شهر کویر و قنات به لیگ‌برتر

نماینده استان یزد هرچند با توجه به پیروزی فجر سپاسی شیراز در برابر پارس‌جنوبی جم در جدول مسابقات با این تیم هم‌امتیاز شد، اما به‌لطف برتری در بازی رودررو (رفت‌وبرگشت) مقابل فجری‌ها توانست در رتبه دوم جدول قرار بگیرد و به عنوان تیم دوم لیگ یک به لیگ برتر صعود کند.

شرکت معدنی چادرملوی اردکان فصل گذشته با خرید امتیاز لیگ یکی قشقایی شیراز وارد عرصه تیم‌داری شد و در شرایطی که این باشگاه برای صعود به سطح اول فوتبال کشور برنامه‌ای سه‌ساله را با سعید اخباری تدوین کرده بود، اما این تیم در دومین سال حضورش در لیگ آزادگان موفق به صعود به لیگ برتر شد.

سلامِ شهر کویر و قنات به لیگ‌برتر

در جدول نهایی رقابت‌های لیگ دسته‌اول فوتبال باشگاه‌های ایران در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲، تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد با ۷۷ امتیاز صدرنشین و قهرمان شد و چادرملوی اردکان یزد به‌همراه فجر سپاسی شیراز با ۷۳ امتیاز و با تفاضل گل متفاوت در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند تا خیبر خرم‌آباد به‌علاوه چادرملو راهی رقابت‌های لیگ‌برتر شوند.

تیم فوتبال شهید قندی در آن سال با یک تیم جوان و با قهرمانی در رقابت‌های لیگ دسته‌اول به سطح اول لیگ‌برتر فوتبال صعود کرد، اما خانه‌تکانی این تیم نه‌تنها به نفع آن‌ها نشد، بلکه مقدمات سقوط دوباره این تیم به لیگ دسته‌اول را فراهم کرد. چادرملو که سال ۱۴۰۰ تأسیس شده است، حالا برای نخستین‌بار به لیگ برتر ایران صعود کرده است تا چهل‌وششمین تیم منحصربه‌فرد این لیگ از زمان تأسیس آن (۱۳۸۰) لقب گیرد. این اتفاق دومین حضور استان یزد در لیگ‌برتر بعد از شهید قندی (۱۳۸۵-۱۳۸۴) خواهد بود.

نظر شما