شناسهٔ خبر: 67136523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امیر سهرابی در مراسم معارفه مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد:

بازدارندگی و قدرت نرم برای جمهوری اسلامی از ثمرات ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: رزمندگان ما در دفاع مقدس ایثارگری را به کمال رساندند و ما باید این ارزش را در جامعه و به‌ویژه در میان نوجوانان و جوانان تقویت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با حضور «مهران فاطمی» استاندار یزد، امیر «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «سیدحسین ستوده» رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان استانی در سالن شهید منتظر‌القائم استانداری یزد برگزار شد. 

بازدارندگی و قدرت نرم برای جمهوری اسلامی از ثمرات ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

در این مراسم، امیر سهرابی طی سخنانی با تاکید بر اینکه مأموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ دفاع مقدس است، اظهار داشت: تاکید فرمانده معظم کل قوا مبنی بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس و اهمیت انتقال دقیق و درست این فرهنگ به نسل جوان و نهضت صدبرابر کردن تولیدات این حوزه ما را بر آن داشت که تلاشی مضاعف در این خصوص داشته باشیم. 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه عمده جامعه‌ی هدف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نوجوانان و جوانان  هستند، گفت: از ارزش‌های دفاع مقدس ایجاد همدلی و اتحاد مردم در مقابله با دشمن متجاوز بود، ملت ایران یکپارچه در دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادند و دشمن متجاوز را از کشور بیرون راندند که این اقدام ارزشی بسیار بزرگ و دارای اهمیت است. 

امیر سهرابی از خودگذشتگی، جانبازی و سینه سپرکردن رزمندگان در مقابل دشمن را یکی دیگر از ویژگی‌های دفاع مقدس دانست و افزود: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ایثارگری را به کمال رساندند و ما باید این ارزش را در جامعه و به‌ویژه در میان نوجوانان و جوانان تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه، در دفاع مقدس بین شش تا هفت میلیون نفر به‌صورت مستقیم در جبهه حق علیه باطل حضور پیدا کردند و مابقی مردم هم همه حامی این رزمندگان و انقلاب بودند، گفت: مردم در آن زمان از جبهه‌ها حمایت می‌کردند و بخشی از اجناس کوپنی که دریافت می‌کردند را به جبهه‌ها اهدا می‌کردند تا رزمندگان بتوانند در برابر دشمن ایستادگی کنند و این اقدامات مردم روحیه رزمندگان را بالا می‌برد و اراده آن‌ها را در مقابل دشمن راسخ‌تر می‌کرد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: این موارد از جمله ارزش‌های دفاع مقدس است که باید آن را به نوجوانان و جوانان‌ بگوییم تا علاوه بر اینکه چنین روحیه‌ای در آن‌ها ایجاد شود، به آن افتخار نیز بکنند.

بازدارندگی و قدرت نرم برای جمهوری اسلامی از ثمرات ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

امیر سهرابی یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس دانست و با اشاره به اهمیت تجهیز و تولید محتوا در مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس سراسر کشور، خاطرنشان کرد: ساختمان‌سازی راحت است ولی ایجاد محتوای مناسب و قرار دادن آن در فضای موزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا بالاترین تاثیر را در میان جوانان و نوجوانان‌مان داشته باشد.

وی یکی دیگر از ثمرات انتقال فرهنگ دفاع مقدس را بازدارندگی و قدرت نرم برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر دشمن متجاوزی قرار شد فکر تجاوز به کشور بکند، باید نگاهی به دوران دفاع مقدس بیاندازد و پس از مطالعه این دوران اقدام به تصمیم‌گیری کند؛ این یکی از برکات دفاع مقدس است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه همه دانش‌آموزان یزد باید حداقل سالی یک مرتبه از موزه دفاع مقدس بازدید کنند، گفت: این اقدام نه‌تنها برای شهر یزد، بلکه برای تمام استان باید انجام شود و لازم است که در حمل و نقل دانش آموزان هم حمایت و همراهی لازم انجام شود.

امیر سهرابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت فعالیت در فضای مجازی گفت: اگر کاری که انجام می‌دهیم را در فضای مجازی منتشر نکنیم تاثیرگذاری لازم را به دست نخواهیم آورد و به همین دلیل باید تمام تولیدات خود را در فضای مجازی منتشر کرده تا عموم مردم از آن بهره‌مند شوند.

معاون استاندار یزد: چاپ دانشنامه دفاع مقدس در یزد اقدامی شایسته است

«علی اکبر عزیزی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: کسی که افتخار پیدا می‌کند در خدمت به شهدا و ایثارگران فعالیت کند، مورد توجه خاص خدا است.

وی تصریح کرد: ایثارگران، جان عزیز خود را در دست گرفته و برای عزت اسلام و انقلاب در برابر دشمن قرار گرفتند و به همین دلیل خدمت به این جامعه از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه کشور عزیز ما به پشتوانه همین ایثارگری‌ها در مقابل تمام مشکلات و توطئه‌های دشمنان استوار باقی مانده است، تصریح کرد: مدیرکل پیشین اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد دلسوزانه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت کرد و خدمات بسیار ماندگاری از خود به جای گذاشت.

عزیزی چاپ دانشنامه دفاع مقدس در استان یزد را اقدامی بسیار بزرگ و ارزشمند دانست و با بیان اینکه، این دانشنامه برای نخستین بار در کشور به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تولید و منتشر شد، گفت: این دانشنامه مقدمه‌ای بود برای کارهای جدی‌تر و بزرگتر و در مرحله بعدی باید دانشنامه دفاع مقدس ویژه هر یک از شهرستان‌های استان یزد تدوین و تالیف شود.

فرمانده سپاه الغدیر یزد: هرچه داریم به برکت دفاع مقدس است

سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد هم در این مراسم اظهار داشت: امروز هرچه داریم به برکت هشت سال دفاع مقدس است، عزت، اقتدار، امنیت، آرامش و هرچه که داریم به برکت این ایام و ایثارگری‌های آن است.

وی تصریح کرد: سرهنگ منصور زارع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در این سال‌ها توانست به خوبی در راستای حفظ آثار هشت سال دفاع مقدس و هم در راستای نشر آن حرکت و تلاش کند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد به مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در چند نقطه یزد اشاره کرد و افزود: یادمان‌ها، تشییع‌ها و مراسم‌های مختلف همه با پشتکار و دلسوزی فراوان در این ‌سال‌ها داشتیم.

در پایان مراسم، از زحمات «سرهنگ منصور زارع» مدیرکل پیشین اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد تقدیر و سرهنگ «محمدحامد حرزاده» به‌عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد معرفی شد. 

تنظیم: ندا دهقانی زاده

انتهای پیام/

نظر شما