شناسهٔ خبر: 67135836 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

خبر مهم درباره استخدام مربیان پرورشی در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اسامی پذیرفته شدگان اولیه آزمون استخدام مربی پرورشی به‌زودی اعلام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام پورثانی در نشست خبری با موضوع ثبت نام در پایگاه‌های اوقات فراغت، مرحله نهایی مسابقات قرآن، عترت و نماز و دومین همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید گفت: اقدامات دولت سیزدهم، دولت آیت الله رئیسی در خصوص امور پرورشی حقیقتاً درخشان بوده است. قانون احیای معاونت پرورشی بعد از ۱۸ سال و در این دولت پیگیری شد و به زودی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بودجه معاونت پرورشی در این دولت افزایش چشمگیری پیدا کرد؛ گفت: قریب ۱۵ هزار نفر به‌عنوان مربی پرورشی در حال جذب هستند اسامی پذیرفته شدگان اولیه آزمون استخدام مربی پرورشی به زودی تا روزهای آینده اعلام خواهد شد تا بعد از ۱۴ سال استخدام نیروهای معاونت پرورشی را شاهد باشیم.

پورثانی با اشاره به اینکه برای اولین بار تحول در اردوگاه دانش آموزی را شاهد بودیم؛ گفت: آئین نامه اجرایی نماد که سال‌ها بر زمین مانده بود با هدف درمان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به تصویب رسید.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای عالی جوانان هم به شورای عالی جوانان و نوجوانان تغییر نام پیدا کرد. اینها نشان می‌دهد آیت الله رئیسی به معنای واقعی کلمه یک معلم و مربی پرورشی بودند.

وی با اشاره به موضوع هدایت تحصیلی گفت هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم انجام خواهد شد. فرایند هدایت تحصیلی بر اساس نمره، معدل دانش آموز و سنجش رغبت و توانایی دانش آموزان صورت خواهد گرفت ر مشاوران به صورت غیر الزام آور و توصیه‌ای به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد. همچنین در هفته مشاغل در اواسط اردیبهشت دانش آموزان با مشکلات و محاسن مشاغل گوناگون آشنا شدند. فرایند هدایت تحصیلی امسال هم به صورت سامانه‌ای و فرایندی در نیمه دوم تیر انجام خواهد شد.

وی در خصوص اوقات فراغت دانش آموزان هم گفت ذیل سند تحول و بر اساس اهداف قرارگاه اجرایی سازی سند به ریاست معاون اول رئیس جمهور ۷ پروژه برای اوقات فراغت دانش آموزان به تصویب رسید. یکی از این‌ها تدوین سند جامع اوقات فراغت دانش آموزان بود که پیش از این سندی برای اوقات فراغت به صورت کلان و فرادستگاهی تدوین نشده بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتقاد داریم تربیت توقف ناپذیر است گفت: فرایندهای تربیتی دیگر محدود به فضای مدرسه و زمان‌های درسی نیست و به دانش آموز تمام ساعتی کنشگر و مدارسی که مرکز تربیت محله هستند اشاره می‌کند. تاکید سند تحول بر توقف ناپذیر بودن امر تربیت است.

وی با اشاره به طرح پنجشنبه و جمعه‌های مادر دختری و پدر پسری در مدارس گفت: در برنامه هفتم توسعه دیگر به صورت حکم آمده است که مدرسه در روزهای آخر هفته و تابستان‌ها برای تربیت مهیاست و محیط‌هایی برای پذیرش و میزبانی از خانواده‌هاست.

حجت الاسلام پورثانی با بیان اینکه ۱۴ کار ویژه برای مدارس در تابستان تعریف کردیم گفت ین برنامه‌ها برای دانش آموزان اول ابتدایی تا پایه دوازدهم و برنامه‌های به صورت مستمر است. در این راستا اردوهای دانش‌آموزی کلاس‌ها و فعالیت‌های فوق برنامه را برای اوقات فراغت دانش آموزان در نظر داریم.

وی با بیان اینکه برای دومین سال متوالی اردوی اربعین دانش آموزی را داریم گفت علاوه بر اردوی اربعین دانش آموزی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی دانش آموزی برای اربعین امسال در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث استعدادیابی و به فعلیت رساندن استعداد دانش آموزان موضوع دیگریست که به جد دنبال خواهیم کرد گفت: سکوی نورینو برای استعدادیابی دانش آموزان فعال شده است که در تابستان به طور کامل عملیاتی خواهد شد. شاخص‌های هنری علمی قرآنی را در نظر گرفتیم و در ۳۰ هزار پایگاه تابستانی، ۸۴۰۰ دارالقرآن و ۳۴۶ اردوگاه یک تابستان داغ را خواهیم داشت.

استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها براب مهارت آموزی همه دانش آموزان

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی دانش آموزان در تابستان گفت: با معاونت متوسطه آموزش و پرورش هم رایزنی‌هایی داشتیم تا آموزش مهارت را در تابستان داشته باشیم. در این راستا استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها در ابستان برای دانش آموزان مدارس دیگر امکان‌پذیر شده است.

حجت الاسلام پورثانی با اشاره به اینکه بزرگترین رویداد قرآنی فرهنگیان را داریم که از همین پنجشنبه در مشهد آغاز خواهد شد گفت: مسابقات نمایشی آوایی تجسمی و قرآنی دانش آموزان را در شهرهای مختلف اعم از اصفهان مشهد مازندران داریم که در کل تابستان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تربیت مربیان پرورشی گفت: دوره ولایت معلمان از همین پنجشنبه آغاز می‌شود این دوره ۴۰ روزه خواهد بود تا تمامی مدیران و مربیان پرورشی به مسائل تربیتی تسلط لازم را داشته باشند. همچنین در این راستا همایش بین‌المللی تربیت را هم برای اولین بار خواهیم داشت. مسابقات نمایشی آوایی تجسمی و قرآنی دانش آموزان را در شهرهای مختلف اعم از اصفهان مشهد مازندران داریم که در کل تابستان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تربیت مربیان پرورشی گفت: دوره ولایت معلمان از همین پنجشنبه آغاز می‌شود این دوره ۴۰ روزه خواهد بود تا تمامی مدیران و مربیان پرورشی به مسائل تربیتی تسلط لازم را داشته باشند. همچنین در این راستا همایش بین‌المللی تربیت را هم برای اولین بار خواهیم داشت.

نظر شما