شناسهٔ خبر: 67134889 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محمود عباس: جهان به نسل کشی مردم غزه توسط اسرائیل پایان دهد

تهران – ایرنا – «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار فشار بین المللی بر رژیم اسرائیل برای توقف جنایاتش در نوار غزه و نسل کشی فلسطینی ها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، محمود عباس در نشست بین المللی فوق العاده کمک بشردوستانه به نوار غزه در اردن گفت: زمان آن فرا رسیده تا نسل کشی مردم غزه که از هشت ماه پیش تاکنون ادامه داشته است، متوقف شود.

رئیس تشکیلات خودگران فلسطین همچنین با تأکید بر ضرورت ارسال کمک های بشر دوستانه به سراسر نوار غزه، خواستار حمایت از برنامه های امدادرسانی در این منطقه شد.

محمود عباس، تلاش ها برای آتش بس در نوار غزه را ضروری دانست و بر خروج نظامیان اشغالگر از این بخش از خاک فلسطین تأکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان خاطرنشان کرد: اجرای راه حل سیاسی مبتنی بر قطعنامه های سازمان ملل، نیازمند عضویت کامل فلسطین در این نهاد است.

ساعاتی پیش نیز «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر و «عبدالله دوم» پادشاه اردن نسبت به تبعات تداوم تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه هشدار دادند.

عبدالفتاح السیسی در این باره گفت: اسرائیل به خاطر در پیش گرفتن جنگ همه جانبه که به گرسنگی و قحطی در نوار غزه منجر شده است، مسوول وخامت اوضاع نوار غزه است.

وی افزود: ما خواستار توقف فوری جنگ و برقراری آتش بس فراگیر در نوار غزه هستیم.

السیسی اضافه کرد: باید اسرائیل را وادار به لغو محاصره و تضمین ورود کمک های انسانی به نوار غزه از طریق گذرگاه های زمینی کرد.

پادشاه اردن نیز با تاکید بر اینکه ارسال کمک ها به نوار غزه باید افزایش یابد، اضافه کرد: اجازه ورود کمک های انسانی به نوار غزه نباید مشروط به برقراری آتش بس شود و یا تابع اهداف سیاسی قرار گیرد.

وی افزود: حمله به شهر «رفح» به وخامت اوضاع نوار غزه دامن می زند و اکنون هیچ مکان امنی در نوارغزه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، با گذشت هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما