شناسهٔ خبر: 67134874 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

صعود سخت چین با برانکو در انتخابی جام جهانی 2026

تیم ملی چین با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ موفق شد به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ راه یابد.

صاحب‌خبر -

ورزشی جماران؛ دیدارهای گروه C مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 از امروز (سه‌شنبه) برگزار شد که تیم ملی کره جنوبی با نتیجه یک بر صفر از سد چین گذشت.

کره‌ای‌ها که با گلزنی لی کانگ‌این در دقیقه 61 به برتری دست یافتند، با 16 امتیاز و به‌عنوان صدرنشین گروه راهی دور نهایی انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا شدند. چین چهارمین بازی رسمی خود با برانکو ایوانکوویچ را پشت سر می‌گذاشت و برای اولین بار شکست خورد. چین با برانکو تاکنون یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست کسب کرده است.

در دیگر بازی این گروه، تایلند با نتیجه 3 بر یک مقابل سنگاپور پیروز شد. تایلندی‌ها در جدول این گروه با هشت امتیاز، 9 گل زده و 9 گل خورده آماری کاملاً برابر با چین در جدول گروه C داشتند. بر همین اساس، چین به لطف پیروزی در بازی رو در رو مقابل تایلند در جایگاه دوم جدول گروه ایستاد.

 

استرالیا میزبان فلسطین بود که توانست با ۵ گل این تیم را شکست دهد و مقتدرانه به دور بعد انتخابی صعود کند. گل‌های استرالیا را در این دیدار ینگی (۲ گل)، تاگارت، بویل و ایرانکوندا به ثمر رساندند. استرالیا با ۱۸ امتیاز، ۲۲ گل زده و بدون گل خورده صدرنشین شد. فلسطین نیز به عنوان تیم دوم صعود کرد.

 

نظر شما