شناسهٔ خبر: 67134443 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی برگزار شد

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از برگزاری آزمون صلاحیت بالینی برای دانشجویان دندانپزشکی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تغییرات آزمون از دوره بعدی به اجرا در می آید.

صاحب‌خبر -

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از برگزاری آزمون صلاحیت بالینی برای دانشجویان دندانپزشکی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تغییرات آزمون از دوره بعدی به اجرا در می آید.
دکتر رضا یزدانی در گفت‌وگو با مهر درباره آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی سال ۱۴۰۳ گفت: آزمون خردادماه ۱۴۰۳ برای صلاحیت بالینی دندانپزشکی، در دو بخش تئوری و عملی برگزار می شود که آزمون تئوری برگزار شد و آزمون عملی در روز ۱۳ تیرماه برگزار می شود.
وی افزود:این دوره از آزمون به نوعی آزمون میان دوره بود و کسانی که در دوره های قبلی آزمون در سال ۱۴۰۲ موفق به حضور در آزمون نشده بودند در این آزمون شرکت کردند. تعداد ۱۵۰ نفر در آزمون تئوری شرکت کرده اند و تعداد ۱۵۰ نفر نیز در آزمون عملی ثبت نام کرده اند که در صورتی کسب حدنصاب از سوی شرکت کنندگان در آزمون تئوری، این گروه هم به گروه شرکت کنندگان آزمون عملی اضافه می شوند.
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اظهار داشت:آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی تغییراتی در آینده خواهد داشت که در صورت تصویب نهایی در دورههای بعدی آزمون اعمال خواهد شد.
وی گفت: اختیار تعداد سوالات آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی به شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی داده شده است. ارزیابی نظرات اساتید و شرکت کنندگان نشان می دهد که تعداد ۶۰ سوال برای آزمون کم است و تعداد سوالات بیشتر می شود.
یزدانی خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر ۷۰ درصد نمره قبولی را باید دانشجویان کسب کنند که در این زمینه هم پس از آنالیز سوالات و ارزیابی نظرات تصمیم گیری خواهد شد.
به گزارش مهر، آزمون صلاحیت بالینی دندانپزشکی از مهرماه ۱۴۰۲ اجرایی شده است و و دانشجویان دندانپزشکی در ترم های پایانی دوره آموزش خود باید آن را بگذارنند.

نظر شما