شناسهٔ خبر: 67134296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فعالیت ۸ شرکت تعاونی در صادرات صنایع دستی قشم

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: محصولات صنایع دستی این جزیره توسط هشت شرکت تعاونی فعال در این حوزه صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، ابراهیم رستم گورانی امروز در محل نمایشگاه ساخت قشم با اشاره به استقبال بسیار عالی مردم و هنرمندان از این نمایشگاه، اظهار داشت: عمده محصولات تولیدی صنایع دستی در قشم علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 2500 هنرمند به صورت رسمی و شناسنامه‌دار در حوزه صنایع دستی قشم، خاطرنشان کرد: علاوه بر این شمار، تعداد قابل توجهی نیز بدون داشتن شناسنامه رسمی در این حوزه فعال هستند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی صنایع دستی هنرمندان قشمی از محبوبیت خاصی در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس برخوردار است و ما برای صادرات بیشتر باید بر بازاریابی و همچنین بسته‌بندی به‌روزتر و زیباتر محصولات تمرکز بیشتری داشته باشیم.

گورانی با بیان اینکه قشم را در زمینه صادرات صنایع دستی می‌توان به عنوان پیشگام در مناطق آزاد معرفی کرد، گفت: برای حمایت از فعالان صنایع دستی در جزیره جهانی قشم بزودی 25 غرفه به صورت پایدار در یکی از مجتمع‌‌های تجاری شهر قشم دایر می‌شود و امکان افزایش آن هم وجود دارد.

وی در خصوص رشته‌های فعال صنایع دستی در قشم، گفت: گلیم بافی، حصیر بافی، گلابتون دوزی، سوزن دوزی، عود سازی، زینت آلات با بهره از صدف‌های دریایی، خوس دوزی، عروسک سازی، رو دوزی و زری دوزی، تشک بافی، ساخت ماکت لنج، انواع برقع‌ها، ساخت تور ماهیگیری، کپکاپ (دمپایی‌های چوبی)، بخشی از توانمندی هنرمندان صنایع دستی این جزیره است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به تمدید زمان برگزاری نمایشگاه ساخت قشم، ابراز داشت: با توجه به استقبال گسترده صورت گرفته، مهلت این نمایشگاه تا ساعت 22 روز چهارشنبه 23 خردادماه تمدید شد.

انتهای پیام/7558/

نظر شما