شناسهٔ خبر: 67133878 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آزمون‌های نظری ادواری و جامع به صورت حضوری و آنلاین آغاز شد

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چهل و سومین آزمون ادواری و دومین آزمون جامع بخش فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در بخش نظری به صورت حضوری-آنلاین از ۲۲ تا ۲۵ خردادماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین اسماعیلی با اعلام این خبر اظهارداشت: آزمون‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر با هدف ارتقای سطح آموزش‌های مهارتی و هنری، ساماندهی و ایجاد بسترهای لازم برای جذب فارغ التحصیلان به بازار کار و اشتغال مولد در حوزه فرهنگ و هنر و پرورش روحیه کارآفرینی در فارغ التحصیلان آموزش‌های مهارتی به صورت جامع و هماهنگ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله در سه مقطع خرداد، شهریور و دی ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: چهل و سومین آزمون ادواری و دومین آزمون جامع بخش فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در بخش نظری به صورت حضوری - آنلاین از سه‌شنبه ۲۲ خردادماه آغاز شده است و تا جمعه- ۲۵ خردادماه- ادامه دارد.

اسماعیلی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از آزمون‌های ادواری و جامع افزود: در این دوره بیش از ۵۳ هزار نفر شرکت کننده در آزمون‌های جامع سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و ادواری بخش فرهنگ و هنر برای نخستین بار رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: چهل و سومین آزمون ادواری مهارتی بخش فرهنگ و هنر و دومین آزمون جامع سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در رشته‌های هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، موسیقی، هنرهای دیجیتالی، چاپ و هنرهای ظریف در ۹۳ حوزه امتحانی و در ۳۲ رشته و ۵۶ استاندارد به صورت حضوری- آنلاین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اتمام آزمون های عملی گفت: آزمون‌های عملی این دوره از ۱۶ تا ۲۱ خردادماه در ۳۱ استان کشور به صورت همزمان برگزار شد.

اسماعیلی افزود: تمامی مراحل این آزمون‌ها از زمان ثبت‌نام تا برگزاری و صدور مدارک و گواهینامه‌ها به صورت سامانه‌ای و هوشمند است و نتایج آزمون‌ها در سامانه آزمون هنر پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.

نظر شما