شناسهٔ خبر: 67133801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

احتمال کناره‌گیری رئیس‌جمهور فرانسه/ استعفای مکرون پذیرفته شد؟ احتمال کناره‌گیری رئیس‌جمهور فرانسه/ استعفای مکرون پذیرفته شد؟

به گزارش شبکه شرق، کاخ الیزه به گزارش‌های منتشر شده در ساعات اخیر مبنی بر احتمال کناره‌گیری «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه واکنش نشان داد و آن را رد کرد. شبکه رادیویی یوروپ ۱ پیشتر گزارش کرد «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در حال گفت‌وگو با حلقه نزدیک خود در مورد امکان استعفا از سمتش

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، کاخ الیزه به گزارش‌های منتشر شده در ساعات اخیر مبنی بر احتمال کناره‌گیری «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه واکنش نشان داد و آن را رد کرد.

شبکه رادیویی یوروپ ۱ پیشتر گزارش کرد «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در حال گفت‌وگو با حلقه نزدیک خود در مورد امکان استعفا از سمتش به‌عنوان رئیس‌جمهور کشور، در صورت پیروزی احزاب راست در انتخابات پارلمانی آتی است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از اطلاعیه کاخ الیزه گزارش داد که «امانوئل ماکرون» قرار نیست از سمت خود به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه استعفا دهد.

نتایج اولیه انتخابات پارلمان اروپا نشان می‌دهد احزاب راست افراطی در آلمان و فرانسه پیروزی‌های بزرگی به دست آورده‌اند و در هلند هم نشانه‌هایی از گردش قابل انتظار به سمت احزاب راست‌گرا دیده می‌شود.

به گزارش رویترز، در فرانسه حزب «اجتماع ملی» مارین لوپن حدود ۳۲ درصد از آرا را به دست آورده که حدود ۱۰ درصد بیشتر از انتخابات سال ۲۰۱۹ و حدود ۱۷ درصد بیشتر از رای‌های حزب امانوئل ماکرون است.

منبع: sharghdaily-933898

نظر شما