شناسهٔ خبر: 67365483 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پنجمین مناظره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

سعید جلیلی: درباره بورس به روحانی نامه دادم

سعید جلیلی گفت: مردم خیلی مطرح می کنند این است که خدا نکند سر و کارت به فلان اداره بیفتد؛ این موضوع وضعیت نامطلوبی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبررآنلاین، سعید جلیلی در مرحله دوم از آخرین مناظره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره اولویت‌های دولت برای رفاه اجتماعی، مبارزه با فساد و روابط با دنیا به بیان نظرات خود پرداخت.

اهم صحبت‌های سعید جلیلی از این قرار است:

*نکته ای که مردم خیلی مطرح می کنند این است که خدا نکند سر و کارت به فلان اداره بیفتد؛ این موضوع وضعیت نامطلوبی است

*ما بخش اعظمی از هزینه هایمان صرف ادارات و پرداخت حقوق و دستمزد می شود تا ادارات پناهگاه مردم باشند و کارشان را راه بیفتد و مردم نگویند خدا نکند سر و کارت به این ادارا بیفتد.

*سال ۹۲ وقتی رقیب ما رای آورد به آنها گفتم اگر ماشین دولت راه نیفتد مشکل ساز خواهد بود و شما فقط هزینه می کنید اما ماشین راه نمی افتد بنابراین باید ماشین دولت را راه بیاندازیم .

*مردم ۳۰ سال عمر خود را کار کردن در یک دستگاه می کند و حتما آن کارمند هم می خواهد وجودش موثر باشد در این زمینه بررسی و کشف آنچه باعث کند شدن ماشین دولت می‌شود از اولویت است

*ما در همان سال های ۹۸ و ۹۹ بررسی کردیم که در بخشنامه ها چه مشکلی داریم و دیدیم در صادرات مرغ و .... نه تنها این بخشنامه‌ها کمک نمی کند بلکه متفاوت بودن این بخشنامه‌ها باعث شده تا بازار ثبات نداشته باشد

* درمورد بورس هم همین موضوع بود و همان زمان نامه‌ای به آقای روحانی دادم گفتم اگر رفتار غلط باشد مردم ضرر می کنند

*رئیس جمهور باید به موضوع های مطرح در کشور اشراف داشته باشد تا بداند دستور چیست

*ما 28 حکم را بررسی کردیم که ایرادات کجاست و چگونه و با صدور چه دستوراتی می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم. 

*شما برای بافت یک فرش باید نقشه داشته باشید و گره‌ها را بشناسید و بدانید کجا باید رنگ عوض شود تا نقش فرش درست دربیاید؛ در اداره کشور هم باید گره‌ها را بشناسیم و نقشه درست داشته باشیم. 

*ما اداره دستگاه‌هایی را به عهده داشتیم که ادارات مهمی بودند. در زمان ریاست بر شورای امنیت ملی ما ده‌ها جلسه داشتیم که سران قوا و نیروهای مسلح تشریف می آوردند و موضوعات را بررسی می‌کردیم و اتفاقا اختلاف نظر هم وجود داشت  اما اجماع هم برای حل اختلافات وجود داشت. 

نظر شما