شناسهٔ خبر: 67132825 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

بهترین کتاب های آموزش قواعد زبان و مهمترین گرامرهای زبان انگلیسی با مثال

استفاده از بهترین کتاب های آموزشی یک راهکار عالی برای یادگیری گرامر و قواعد زبان انگلیسی در زمان کم است. در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب های آموزش گرامر زبان و همچنین مهمترین قواعد زبان انگلیسی را معرفی می نمائیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا یکی از مهمترین بخش ها برای آموزش زبان انگلیسی گرامر و قواعد زبان است. در این مقاله در رابطه با مهمترین گرامرهای زبان انگلیسی با مثال توضیح می دهیم. قواعد و گرامر زبان انگلیسی و هر زبان خارجه دیگری یک چهارچوب و ساختار و استخوان بندی را ایجاد می کند و می تواند منجر به یادگیری سریع و استفاده صحیح از زبان گردد.

همانطور که در سایت ویکی پدیا wikipedia.org توضیح داده شده است، دستور زبان یا گرامر Grammar مجموعه قوانین و ضوابط حاکم بر ساختار واژه‌ها، جمله‌ها، واج‌ها و آواها و معناها در زبان است. به عبارت دیگر؛ دستور زبان مجموعه قواعد و آیین‌هایی است که اهل زبان آن‌ها را به‌طور قراردادی و دسته‌ایی، مجموعه‌ای، و تکاملی فراگرفته و زبان آموزان، برای درک بهتر گفتار و نوشتار اهل زبان، آن را می‌آموزند.

بهترین کتاب های آموزش گرامر کدام است؟

در این بخش تعدادی از بهترین کتاب های آموزش گرامر را معرفی می نمائیم. همانطور که در سایت های دهخدا و فرالن ذکر شده است، از بهترین کتاب های آموزش قواعد زبان می توان به موارد زیر اشاره نمود.

۱ - کتاب Grammar in Use: یکی از کامل ترین و بی نظیر ترین مجموعه کتاب های گرامری است و در سه جلد Basic، Intermediate و Advance قابل دسترس می باشد.

۲ - کتاب Oxford English Grammar: یکی از بهترین و کامل ترین مجموعه ها برای فراگیری جامع و اساسی گرامر از Basic تا Advance است.

۳ - کتاب Fundamentals Of English Grammar Betty Azar

4- کتاب Collins Cobuild English Grammar

5- کتاب Longman English Grammar

6- کتاب Longman student Grammar of spoken and written English

مهمترین قواعد زبان انگلیسی

اگر قصد دارید گرامر زبان انگلیسی را سریع یاد بگیرید بهتر است یک استاد زبان انگلیسی دانشگاهی خوب و مجرب را در کنار خودتان داشته باشید. در این مقاله تلاش می کنیم مهمترین گرامرهای زبان انگلیسی را توضیح دهیم. البته اگر در محیط انگلیسی زبان قرار دهید یا خیلی زیاد به فیلم و اخبار انگلیسی گوش دهید بسیار از گرامرهای مهم را یاد خواهید گرفت. اما در هر صورت مطالعه در این زمینه هم سرعت یادگیری شما را افزایش خواهد داد. برای یادگیری قواعد زبان انگلیسی در کمترین زمان بهتر است یک معلم خصوصی گرامر زبان انگلیسی خوب را در کنار خودتان داشته باشید.

گرامرهای پرکاربرد انگلیسی کدام موارد هستند؟

ابتدا کمی در رابطه با مهمترین قواعد زبان توضیح می دهیم و در مرحله بعد سراغ جزئیات بیشتر می رویم. از مهمترین گرامر و قواعد زبان زمانها در زبان انگلیسی است. شما اگر بخواهید مکالمه سلیس و روان به زبان انگلیسی داشته باشید یا مکالمه دیگران را متوجه شوید باید با انواع زمانها در زبان انگلیسی آشنا باشید. به عنوان مثال برای بیان کاری در آینده از will استفاده می شود و برای بیان کاری که اکنون در حال انجام هست از ing استفاده می کنیم. نکته بعدی اینکه باید با افعال با قاعده و بی قاعده و همچنین با انواع افعال کمکی آشنا باشیم. از سایر مهمترین گرامرهای زبان انگلیسی می توان به جملات شرطی، جمله مجهول و معلوم، افعال to be، نقل قول غیر مستقیم، ساختار جمله، منفی کردن و سوالی کردن جمله در زبان انگلیسی و … اشاره نمود. در ادامه جزئیات بیشتری ارائه می شود.

از مهمترین قواعد و گرامر زبان انگلیسی می توان به دنباله سوالی tag Question، جملات موصولی و جمله های مرکب، صفت مفعولی past participle و صفات فاعلی در زبان انگلیسی، موارد کاربرد فعل to دار، گذشته کامل یا ماضی بعید Past perfect tense و … اشاره نمود.

برخی دیگر از قواعد زبان انگلیسی شامل جمله های شرطی Conditional sentences، زمان حال کامل، افعال کنشی و افعال حالت، افعال وجهی must، should، may، can، قیدهای حالت و اسم مصدر در زبان انگلیسی و … است. در کنار موادر ذکر شده بهتر است قواعد مرتبط با اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش، صفات مقایسه ای (تفضیلی، عالی، برابری) و بسیاری از موارد دیگر را هم بلد باشید. منبع: https://www.iranmodares.com/article-index.php?ID=7869

قید و صفت در زبان انگلیسی

صفت ها در گرامر زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارند و قبل از اسم ظاهر می شوند. مثلاً در عبارت green car کلمه green صفت است. البته انواع صفت ها در انگلیسی با ترتیب مشخصی می آیند. قیدها در انگلیسی به توصیف یک فعل، یک صفت، یک قید دیگر و یا یک جمله می پردازند. به عنوان مثال loudly و frequently قید هستند. اکثراً قیدها در زبان انگلیسی به ly ختم می شوند اما استثناهایی هم وجود دارد. به عنوان مثال برای کلمات fast و hard قید و صفت یک شکل یکسان دارند.

حروف تعریف، حروف ربط و حروف اضافه در انگلیسی

از قواعد مهم دیگر در زبان انگلیسی حروف تعریف است. اگر مواردی برای ما شناخته شده باشند از حرف تعریف the استفاده می کنیم. اگر موردی ناشناخته باشد از حرف تعریف a یا an استفاده می کنیم. مثلاً وقتی می گوییم let's read a book. منظورمان یک کتاب شناخته شده و مشخص نیست. حروف ربط هم در انگلیسی بسیار مهم می باشند. حروف ربط کلماتی هستند که کلمه‌ها، عبارات و … را به هم متصل می‌کنند و شامل عباراتی هم‌چون for, and, nor, but, or, yet, so می‌شوند. در زبان انگلیسی حروف اضافه هم مهم هستند و ممکن است در موقعیت های مختلف متفاوت با فارسی استفاده شوند. معمولاً حروف اضافه نشان دهنده زمان اتفاق افتادن یا مکان اتفاق افتادن چیزی هستند. مانند from, before, by, in, on, since, at و. منبع: mrmotarjem.ir

چرا یادگیری قواعد و گرامر زبان مهم است؟

هنگام یادگیری زبان انگلیسی با مشکلات و چالش های زیادی مواجه می‌شویم؛ اما سخت‌ترین آن گرامر زبان انگلیسی است، بدون گرامر نمی توان به درستی انگلیسی صحبت کرد. دستور زبان انگلیسی بسیار مهم است؛ در نتیجه، فراگیران باید بسیاری از ساختارها، افعال و زمان ها را به خاطر بسپارند. در سایت iran-europe.net هم در این زمینه به این شکل توضیح داده شده است: دستور زبان یک روش موثر برای افزایش مهارت های ارتباطی زبان آموزان در آموزش زبان انگلیسی می باشد. بنابراین با تقویت گرامر، زبان آموزان می توانند به طور کامل و یکپارچه مهارت زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند و سطح کلی زبان انگلیسی خود را ارتقا دهند.

چگونه گرامر را عالی یاد بگیریم؟

برای آموزش عالی گرامر زبان انگلیسی سعی کنید از کتاب مناسب استفاده نمائید. کتاب هایی که در بالا معرفی شد بسیار مفید است. در کنار داشتن یک معلم خصوصی زبان خوب هم بسیار مفید است. در سایت ایران مدرس اساتید برجسته ای حضور دارند که در زمینه آموزش گرامر می توانند به شما کمک نمایند. می توانید از روش خودخوان هم استفاده نمائید. در این روش شما می توانید یک کتاب مرجع دستور زبان خریداری کنید. روزی ده تا پانزده دقیقه مطالعه داشته باشید. بعد مثال هایی از قوانین دستوری پیدا کنید و سعی کنید آنها را (مثلاً به صورت فلش کارت) به خاطر بسپارید. بعد هم سعی کنید در مکالمه از این قوانین دستوری پیروی کنید. منبع: arasedu.com

ایران مدرس؛ بهترین مدرسین گرامر زبان انگلیسی را بشناسید

در سایت ایران مدرس اساتید بسیار خوبی حضور دارند که در زمینه آموزش خصوصی گرامر زبان فعال هستند. از جمله این اساتید مجرب می توان به استاد مسعود حسینی، بهزاد بهرامی، مجید سعیدی، کورش یراقچیان، لیلا زرگری، فرزانه صفایی، مصطفی پوررضا، ساحله خیرآبادی، فرزانه وکیلی فرد و … اشاره نمود. برای مشاهده لیست کامل اساتید و شماره تماس مستقیم ایشان به سایت ایران مدرس www.IranModares.com مراجعه نمائید.

برچسب ها: زبان انگلیسی, گرامر زبان انگلیسی, آموزش گرامر زبان انگلیسی

نظر شما