شناسهٔ خبر: 67359316 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نظر شما آخرین اخبار وبگردی

فوری / هدیه ۵۰۰ هزار تومانی به مناسبت عید غدیر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از توزیع بن‌کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی میان فقرا و مساکین از محل نیت موقوفه حاج عبدالله زارع خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی اظهار کرد: حاج عبدالله زارع فرزند آقا محمدتقی شیرازی در قرن گذشته یک زارع و کشاورز بود که در اطراف شیراز زراعت می‌کرد. این واقف ارجمند ساکن محله درب شازده شیراز بود و پس از وفات بنا به وصیت خودش در بقعه متبرکه علی‌ بن حمزه (ع) شیراز به خاک سپرده شد.

موسوی ادامه داد: مرحوم زارع در زمان حیات وصیت کرد، جمیع دارایی و مایملکش را وقف بر سفره و اطعام شیعیان امیرالمومنین (ع) کنند، به نحوی که هر سال در روز عید غدیر چنان که توصیه شده است، فقرا و مساکین از سادات و ... را اطعام کنند.

مدیرکل اوقاف فارس بیان کرد: در وقف‌نامه موقوفه حاج عبدالله زارع تاکید شده است، در صورت تعذر و وجود عذر و سختی برای برگزاری سفره اطعام وجه آن را نقدا به فقرا و مساکین پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه این موقوفه ۱۴ ذی‌القعده سال ۱۲۸۸ هجری قمری به ثبت رسید و اکنون زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۴ شیراز مدیریت می‌شود، گفت: امسال با هدف اجرای نیت این واقف از محل عواید موقوفه مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال با همکاری اداره کمیته امداد و در قالب تهیه بن‌کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی به مددجویان از فقرا مساکین در روز عید غدیر اهدا می‌شود.

نظر شما