شناسهٔ خبر: 67132552 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

در جریان سفر خاندوزی به استان اصفهان در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

دو خبر خوش وزیر اقتصاد برای اصفهان/ افتتاح گمرك فولاد مباركه و نصب 40 آشكارساز تولید اصفهانی‌ها در گمركات كشور

وزیر اقتصاد در سفر به استان اصفهان دو خبر خوش برای رونق تولید و صنعت این استان داشت؛ اول افتتاح گمرک اختصاصی فولاد مبارکه به عنوان دومین گمرک اختصاصی کشور و دوم آغاز نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز توسط یکی از تولیدکنندگان دانش بنیان استان اصفهان در گمرکات کشور.

صاحب‌خبر -

به گزارش شادا، سید احسان خاندوزی  امروز (سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد) در جمع خبرنگاران پس از افتتاح طرح توسعه گمرک اختصاصی فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: امروز دو خبر خوش از استان اصفهان مقدمه سفر ما بود، گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه که دومین و بزرگترین گمرک اختصاصی کشور است، عملیاتی و افتتاح شد؛ مجتمع فولاد مبارکه یکی از بزرگترین شرکت‌های صادراتی کشور بوده و حجم صادرات و وارد آن در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار بوده است، بنابراین تسهیل فرآیندهای اجرایی گمرکی این مجتمع بزرگ به نحوی که بتوانند در زمان کمتری فرایندهای گمرکی انجام دهند نتیجه خوبی در حوزه تولید کشور خواهد داشت.
وی افزود: امروز همچنین فرایند نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز توسط یکی از تولیدکنندگان دانش بنیان استان اصفهان آغاز شد، امیدواریم بتوانیم ظرفیت اشتغال‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان را تا سقف ممکن افزایش دهیم. این دستگاه‌ها در گمرکات کشور و به ویژه غرب کشور تا یک ماه آینده نصب خواهد شد.
وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم این دستگاه‌های آشکارساز به سهولت بیشتر خدمات گمرک به ویژه در ایام اربعین کمک کند.
خاندوزی در ادامه درباره نقش ستادهای تسهیل، گفت : این ستادها برای کمک به شرکت‌های تولیدی در زمینه اخذ تسهیلات برای پروژه‌های نیمه تمام و همچنین اخذ مجوزات توسط دستگاه‌های اجرایی و مسائل حوزه مالیاتی فعالیت می‌کنند.
وی تصریح کرد: استان‌ها به جهت رویکرد رئیس جمهور شهید و تأکید ایشان بر عملی شدن شعار حمایت از تولید فعالیت کرده و مصوبات ستادهای تسهیل اجرایی و عملیاتی شد؛ امیدواریم سال ۱۴۰۳ هم بدون توجه به تغییر دولت با همان قوت شاهد فعالیت این ستادها باشیم.

نظر شما