شناسهٔ خبر: 67131073 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد؛

تامين 891 هکتار زمين جهت اجراي طرح نهضت ملي مسکن در استان سمنان

صاحب‌خبر -
تامين 891 هکتار زمين جهت اجراي طرح نهضت ملي مسکن در استان سمنان
خبرگزاری آریا - مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: 44 نقطه و سایت به‌منظور تامین زمین جهت ساخت نهضت ملی مسکن به مساحت 891 هکتار شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری آریا از استان سمنان، سید محمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان، صبح امروز در گفتگوی زنده تلفنی با برنامه صبح بخیر قومس رادیو سمنان گفت: مجموع ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان 116 هزار نفر است که از این تعداد 40 هزار و 706 ثبت‌نام در حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان می‌باشد.
حسینی طباطبایی ادامه داد: در حوزه راه و شهرسازی استان تعداد 13 هزار و 225 متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی و 8 هزار و 473 متقاضی واریز وجه انجام داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 هزار و 898 واحد مسکونی در مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان در حال ساخت است.
این مقام مسئول با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته این اداره کل به منظور تامین زیرساخت سایت‌های نهضت ملی مسکن استان تاکید کرد: اخیراً جلسه‌های متعدد با شرکت‌های آب، برق و گاز با هدف تامین خدمات زیربنایی در سایت‌های نهضت ملی مسکن برگزار شده است.
رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان افزود: به‌منظور فراهم کردن مطلوبیت سکونت، ساخت واحدهای تجاری، مسجد و مدرسه در دستور کار قرار گرفته است و وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی نهضت ملی مسکن بخشی از تامین اعتبار را انجام خواهد داد.
وی در پایان تصریح کرد: احداث شهرک‌های مسکونی با رویکرد معیشت محور در دشت چلیم و رضا آباد آهوان به مساحت دو هزار هکتار نقطه عطفی در سکونتگاه‌های استان خواهد بود.

نظر شما