شناسهٔ خبر: 67362406 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

طلا الان بخریم یا بعد از برگزاری انتخابات؟

اگر سرمایه‌گذاری در بازار طلا با نگاه کوتاه‌مدت و نوسان ‌گرفتن و کسب سود در بازه زمانی دو تا سه ماهه باشد این بازار اصلاً مناسب نیست و خرید توصیه نمی‌شود.

صاحب‌خبر -
طلا الان بخریم یا بعد از برگزاری انتخابات؟
کد خبر: 664652
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۵ ۱۰:۲۷:۲۵

روند قیمت طلا و سکه در حالی با رفت و برگشت قیمت دلار و طلای جهانی همراه است که روز دوشنبه با صعود دلار به کریدور ششم، سکه امامی کانال ۴۱ میلیونی را فتح کرد. سهراب اشرفی، کارشناس اقتصادی، وابستگی بازار طلا به قیمت دلار و وابستگی دلار به انتخابات ریاست‌جمهوری را بالا می‌داند.

به گزارش تجارت نیوز، در همین راستا، سهراب اشرفی کارشناس اقتصادی با تاکید بر نوسان بالای قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی هفته گذشته گفت: «همیشه برای ورود به بازار طلا و خرید مناسب است؛ اما باید ببینیم نگاه کسی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار دارد چیست.»

اشرفی ادامه داد: «اگر سرمایه‌گذاری در بازار طلا با نگاه کوتاه‌مدت و نوسان ‌گرفتن و کسب سود در بازه زمانی دو تا سه ماهه باشد این بازار اصلاً مناسب نیست و خرید توصیه نمی‌شود.»

او با تاکید بر اینکه «خرید سکه را به دلیل حباب بالا را توصیه نمی‌کنم» خاطرنشان کرد: «اگر کسی با نیت سرمایه‌گذاری طلا می‌خرد باید با نگاه و دورنمای بالاتر از یک سال وارد بازار شود. سرمایه‌گذاری در بازه زمانی کمتر از یک سال به دلیل نوسان بالای برخی فاکتورهای تاثیرگذار در بازار طلا نظیر دلار ریسک بالایی دارد.»

برچسب‌ها:

نظر شما