شناسهٔ خبر: 67130934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در هفته صنایع دستی؛

گشایش نمایشگاه آثار برگزیده مهر اصالت ملی در بوشهر + فیلم

نمایشگاه آثار برگزیده مهر اصالت ملی و همچنین برگزیده جشنواره فجر ۱۴۰۲ در نگارخانه حوزه هنری بوشهر گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ از ۲۰ تا ۲۷ خرداد هفته جهانی صنایع دستی است که یکی از برنامه‌های این هفته در استان بوشهر برپایی نمایشگاه است و صبح سه‌شنبه نمایشگاه آثار برگزیده مهر اصالت ملی و برگزیده جشنواره فجر ۱۴۰۲ با نام سرو سیمین ۸ در نگارخانه حوزه هنری بوشهر گشایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در آیین گشایش این نمایشگاه به خبرنگار صداوسیما گفت: در این نمایشگاه دو روزه، ۲۶ اثر از صنعتگران و هنرمندان هم‌استانی که توانسته‌اند نشان فاخر را دریافت کنند به‌همراه یک اثر منتخب آخرین جشنواره فجر با نام سرو سیمین ۸ از استان بوشهر به‌نمایش گذاشته شده است.

اسماعیل سجادی‌منش افزود: امیدواریم با افزایش این نمایشگاه‌ها بتوانیم هنر و صنعت دستی هنرمندان استان بیشتر رونق و ترویج داشته باشد.

او اضافه کرد: قانون به صنایع نفت و دیگر صنایع اجازه داده که برای هدایای خود صنایع دستی هنرمندان را خریداری کنند که ما درخواست داریم این خرید‌ها برای حمایت از هنرمندان انجام شود. همچنین از شهرداران می‌خواهیم برای راه‌اندازی بازارچه‌های مشاغل خرد و خانگی تلاش بیشتری کنند.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری بوشهر هم به خبرنگار صداوسیما گفت: هنر صنایع دستی یک میراث فرهنگی ناملموس است که بانوان درانتقال این میراث نقش به‌سزایی دارند.

رقیه زنگنه‌نژاد افزود: این هنرصنعت بر محور کسب‌وکار خانوار است و بانوان می‌توانند در مشارکت اقتصادی خانواده نقش مهمی دارند و با کارآفرینی، سبک هنری را گسترش دهند.

او تأکید کرد که بانوانی در استان بوشهر داریم که توانسته‌اند فرهنگ ناملموس را زنده کنند و هنر‌ها و صنایعی که پیش‌تر بوده و اکنون کم‌رنگ شده‌اند را در کشور و فراسوی مرز‌ها بیشتر معرفی کنند. همچنین امیدواریم در سال‌های آینده شهر‌ها و روستا‌های ما با محوریت صنایع دستی بیشتر معرفی شوند. 

جانشین دادستان بوشهر هم گفت: استان بوشهر تاریخچه بزرگ و کهنی در صنایع دستی دارد که غریب واقع شده است.

تماری افزود: با توجه به مصوبات و قوانینی که در بخش صنایع دستی داریم، دستگاه قضایی و دادستانی به‌دنبال این خواهد رفت که نهاد‌ها و صنایع با مسئولیت اجتماع خرید‌هایی که ملزم هستند از صنایع دستی هنرمندان داشته باشند را انجام دهند که اکنون بخشی پای کار نیستند و باید این ضعف رفع شود.

<div id="video-display-embed-code_11206218"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4257208/11206218?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما