شناسهٔ خبر: 65969079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشکیل ۲۰۰ پرونده تخلف صنفی در استان بوشهر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در اجرای طرح‌های نظارتی و بازرسی ویژه ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، ۲۰۰ پرونده تخلف به ارزش ۴ میلیارد ریال در استان تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

تشکیل ۲۰۰ پرونده تخلف صنفی در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهدی صفوی با اشاره به این‌که طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال، نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفند آغاز شد، افزود: این طرح با مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، اماکن نیروی انتظامی، بسیج اصناف، مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تعزیرات حکومتی برای کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از تخلفات صنفی اجرایی شد.

وی با بیان این‌که این برنامه نظارتی و بازرسی در قالب طرح ۱۰ در ۱۰ اجرایی شد، اضافه کرد: در این طرح نظارتی به‌صورت همزمان ۱۰ گشت مشترک در ۱۰ شهرستان استان بوشهر با مشارکت دستگاه‌های مختلف نحوه عرضه کالا و خدمات و وضعیت قیمت‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از تشکیل یک‌هزار و ۳۶۱ گشت مشترک بازرسی تا دهه نخست فروردین خبر داد، گفت: در این مدت ۲۰۰ پرونده تعزیری برای صنوف متخلف به ارزش حدود ۴ میلیارد ریال تشکیل شد.

وی بررسی وضعیت عرضه کالا و خدمات در واحد‌های صنفی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: صنوف متخلف که جرایم گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، تداخل صنفی، ارائه نکردن فاکتور و بی‌توجهی به موارد بهداشتی را داشتند پرونده‌های آن‌ها برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی بوشهر ارجاع شده است.

صفوی از استمرار طرح نظارت بر بازار و اجرای گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت خبر داد و افزود: گشت‌های مشترک نظارتی با همکاری دستگاه‌های یاد شده همچنان ادامه دارد و برخورد با متخلفان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل صمت استان بوشهر یادآور شد: هرگونه تخلف صنفی از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عرضه نکردن صحیح کالا، احتکار، صادر نکردن فاکتور خرید و سایر تخلفات از طریق تماس با تلفن ۱۲۴ مرکز پاسخگویی به گزارش‌های مردمی مورد رسیدگی و بررسی قرار می‌گیرد.

نظر شما