شناسهٔ خبر: 67130520 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بهره‌برداری از پایانه شرق در هفته دولت - اکونیوز

اقتصاد ایران: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح عملکرد شهرداری تهران در حوزه حمل ونقل عمومی به موضوع به‌روزسانی آنالایزرهای مراکز معاینه فنی و آماده شدن پایانه جدید شرق برای بهره‌برداری در هفته دولت خبر داد.

صاحب‌خبر -
- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن هرمزی در دویست و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران با ارائه گزارش عملکرد حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ظرف یک ماه گذشته اظهار کرد: خوشبختانه بخشی از تاکیدات و نگاهی که شهید آیت‌الله رئیسی به موضوع حمل و نقل در کشور داشتند امروز محقق شده، نگاهی که می‌تواند در حوزه‌های مختلف تاثیرات بسیار خوبی را برای حل معضلات شهروندان داشته باشد. در خصوص موضوع برقی‌سازی اعضای شورای شهر تهران از ابتدای تذکرات خود موضوعاتی را مطرح کردند که باید بگویم امروز با کمک شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم و نگاه ویژه‌ای که به موضوع حمل و نقل در این شورا وجود داشت، صفحه جدیدی را از توسعه حمل و نقل ورق زدیم و وقت توسعه زیرساخت‌ها رقم خورده است.

وی افزود: در یک مقطع تاریخی تصمیمی درست و شجاعانه در شورا گرفته شد و مدیریت شهری آن را دنبال کرد که می‌توان از آن تحت عنوان نهضت برقی‌سازی یاد کرد که قطعا آیندگان از این دوره شورا یاد خواهند کرد.

هرمزی ادامه داد: در حوزه زیرساخت یک دلار سرمایه‌گذاری بین یک تا 25 سنت بازگشت سرمایه را در حوزه تولید ناخالص کشور به همراه دارد. لذا باید سالانه بین 4 تا 6 درصد در حوزه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری صورت بگیرد تا از دنیا عقب نمانیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: یک هم‌افزایی بین تمامی دستگاه‌ها در حوزه برقی‌سازی شکل گرفت. بخش خصوصی ورود پیدا کرد و ظرفیت تولیدکنندگان به کار گرفته شد تا هم از جنبه محیط زیستی اثرگذاری خوبی را شاهد باشیم و هم ورود 11 میلیارد دلار عایدی برای کشور رقم بخورد. همه این موضوعات در سایه تصمیم شجاعانه در مدیریت شهری دوره ششم رقم خورد. تمامی بخش‌های برقی‌سازی شامل تولید، آموزش، توسعه و ... فراهم شد که می‌تواند فضای کشور را تغییر دهد و‌ آیندگان در مورد این اتفاق قضاوت خواهند کرد.

وی با اشاره به وعده ارائه گزارش ماهانه در حوزه پیشرفت حمل و نقل عمومی تهران گفت: تکمیل خطوط 6 و 7 و همچنین پیگیری روند خطوط جدیدی که با حمایت شورا آغاز شده است در دستور کار قرار گرفته. درصد پیشرفت در مترو نشان از پیگیری روند کارهاست. در حوزه مترو تهران در 3 ماهه اول سال با وجود مشکل در نقدینگی، ایستگاه‌های هدف در خط 6 و 7 پیگیری شده است به شکلی که ایستگاه میدان خراسان در ابتدا تکمیل خواهد شد و بعد از آن نیز تکمیل سایر ایستگاه‌ها پیگیری خواهد شد اما در بحث حمایتی نیاز است که شورای شهر تهران در بودجه برای منطقه 20 نگاه ویژه‌ای را مبذول کند تا دو ایستگاه حرم تا پایان سال تکمیل و تحویل شود، 221 متر حفاری خط یک نیز انجام شده و احداث خط 9 مترو نیز با همکاری طرف چینی آغاز شده است.

هرمزی با تاکید بر اینکه مهمترین عملکرد مترو تهران بحث واگن‌ها بوده، افزود: در خرداد اعلام کردیم روند ساخت قطار در چین تکمیل و در تیرماه همکاران وزارت کشور کشور می‌توانند نخستین واگن را از شرکت ماک‌آپ تحویل بگیرند و تا پایان سال اولین رام قطار وارد کشور خواهد شد. همچنین در قرارداد 113 از محل تامین بدنه، رنگ‌آمیزی دو رام انجام شده و از همین جا درخواست می‌کنیم که اعضای شورا در شرکت واگن‌سازی برای بازدید ساخت 113 دستگاه واگن ملی حضور پیدا کنند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: از سال 1403 از ابتدای سال تا امروز دو رام قطار LC و اورهال یک رام قطار دو طبقه انجام و این قطارها تحویل داده شده است.

وی گفت: در حوزه اتوبوسرانی در یک ماه گذشته 70 دستگاه اتوبوس از شرکت عقاب‌افشان و 44 دستگاه اتوبوس از محل قرارداد شرکت اسنا تحویل گرفته شده به این ترتیب جمع ناوگان تا به امروز 230 دستگاه از شرکت عقاب‌افشان و 117 دستگاه از شرکت اسنا بوده که تعداد اتوبوس‌ها را به 3 هزار و 91 دستگاه که وارد ناوگان شده‌اند، رسانده است. در دو هفته اخیر نیز 100 دستگاه اتوبوس را تحویل گرفته‌ایم که وارد خطوط جدید خواهند شد. همچنین 940 دستگاه اتوبوس در این دوره مدیریت شهری نوسازی شده است.

هرمزی ادامه داد: از محل قراردادهای چین، ضمانت‌نامه پیش‌پرداخت قرارداد چین تحویل شد و 100 دستگاه اتوبوس به همراه 30 دستگاه ون و 150 دستگاه تاکسی ظرف یک ماه آینده روند ارسالشان آغاز خواهد شد. در حوزه بازسازی ظرف یک ماه گذشته 28 دستگاه اتوبوس بازسازی شده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در تشریح عملکرد شهرداری تهران در حوزه تاکسیرانی نیز گفت: در سامانه تاکسیرانی پایان سال 1402 حدود 4 هزار نفر برای اخذ تسهیلات معرفی شدند که 272 دستگاه نوسازی و تحویل رانندگان شد. روز گذشته نیز 200 دستگاه پلاک و تحویل رانندگان شد و مابقی خودروها نیز تا هزار دستگاه تا پایان خرداد پلاک و تحویل تاکسیرانان خواهد شد.

وی تاکید کرد: وزارت کشور کار مهمی را انجام داد که در راستای آن 4 مدل خودرو در حوزه خودروهای برقی تایید شد. یکی از مهمترین موضوعاتی که در حوزه حمل و نقل پیگیری می‌شود تکمیل پایانه شرق جدید است که تاکنون 94 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در 30 خردادماه رونمایی این پایانه را خواهیم داشت و حدود 2 ماه کار برای جایگزینی تعاونی‌های فعال نیاز است تا به مرحله بهره‌برداری برسد. لذا تصور می‌کنم برای هفته دولت این پایانه آماده بهره‌برداری باشد.

هرمزی ادامه داد: آنالایزرهای ناوگان مراکز معاینه فنی نیز که تحت مالکیت شهرداری تهران بود با تجهیزات به‌روز به‌روزسانی شد که قطعا تاثیر بسزایی در حوزه آلایندگی شهر تهران خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما