شناسهٔ خبر: 67124370 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هرمزی در صحن شورا:

بازدید نمایندگان شرکت بهره‌برداری مترو و وزارت کشور از واگن‌های چینی در حال ساخت؛ تیرماه/ ایستگاه میدان خراسان در حال تکمیل است

صاحب‌خبر -
بازدید نمایندگان شرکت بهره‌برداری مترو و وزارت کشور از واگن‌های چینی در حال ساخت؛ تیرماه/ ایستگاه میدان خراسان در حال تکمیل است
خبرگزاری آریا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه میدان خراسان در حال تکمیل است، گفت: 221 متر حفاری از خط 10 هم انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری آریا ، محسن هرمزی در دویست و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ما امروز شاهد این هستیم که با کمک شورای ششم، توسعه را در جمهوری اسلامی رقم بزنیم و زیرساخت جدیدی شکل دهیم، اظهار کرد: در راستای برقی سازی، سالانه 4 تا 6 درصد در حوزه زیرساختی سرمایه گذاری می شود.
وی افزود: شهرداری در کنار دیگر نهادهای دولتی و خصوصی این اقدامات را پیگیری کرد و اتفاق ویژه ای رقم خورد. بر اساس برآوردهای صورت گرفته برقی سازی در حوزه محیط زیست 20 میلیارد دلار عایدی دارد.
هرمزی با بیان اینکه در تولید، آموزش و مباحث فرهنگی و زیرساختی فضای کشور تغییر خواهد کرد، یادآور شد: با همت ویژه مدیران شهرداری و نگاه حمایتی اعضای شورا این اتفاق رقم خورده که آیندگان در مورد آن قضاوت خواهند کرد.
وی تأکید کرد: در سال 1403 خط 6 و 7 مترو تکمیل می شود و در حدفاصل جلسه قبلی تا امروز درصد پیشرفت های حوزه مترو نشان می دهد که عملیات اجرایی در حال انجام است. ما همواره با موضوع نقدینگی مواجه هستیم و اوراق مشارکت معمولا در مرداد ماه دست ما را می گیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه میدان خراسان در حال تکمیل است و توسعه جنوبی نیز به حمایت ویژه نیاز دارد، تصریح کرد: اگر بودجه ویژه ای برای منطقه 20 اختصاص یابد دو ایستگاه در این محدوده را تا پایان سال تحویل خواهیم داد. همه ظرفیت ها آماده است و اگر حمایت ویژه صورت بگیرد این دو ایستگاه وارد مدار خواهند شد.
وی با بیان اینکه 221 متر حفاری خط 10 انجام شده است، یادآور شد: مذاکرات خط 9 نیز با همکاری بخش خصوصی با چین انجام شده و قرارداد آن در حال نهایی شدن است و در آینده نزدیک به سرعت عملیات آن دنبال خواهد شد.
هرمزی با بیان اینکه شماتیک قطار ساخته شده در چین آماده بازدید است و در تیرماه نمایندگانی از شرکت بهره برداری و وزارت کشور در چین از این قطار بازدید خواهند کرد، گفت: با این روند تا پایان سال اولین رام قطار تحویل کشور خواهد شد. هفت واگن بعدی نیز تا پایان سال ساخته و تحویل داده خواهد شد.
وی افزود: در قرارداد 113 دستگاه واگن ملی نیز در بخش بدنه به میزان 96 درصد انجام شده است. قراردادهای بعدی با جهاد دانشگاهی، مپنا و دیگر بخش ها منعقد شده و پای کار آمده اند و از 21 بدنه 14 بدنه کامل ساخته شده و یک رام قطار در حال رنگ آمیزی است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: ما از اعضای شورا دعوت می کنیم که از شرکت واگن سازی بازدید کنند. دو رام قطار ac در راستای اورهال به ناوگان اضافه شده و یک قطار دو طبقه نیز در حال اورهال است.

نظر شما