شناسهٔ خبر: 67130360 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آتش سوزی گسترده در مراتع دزفول پس از ۱۸ ساعت مهار شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: آتش سوزی گسترده در منطقه شهیون و سردشت پس از ۱۸ ساعت تلاش تیم‌های مختلف عملیاتی صبح امروز مهار شد.

صاحب‌خبر -

محمد شفیعی زاده رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول با اشاره به تندباد و رعد و برق‌های شدید عصر روز گذشته در این شهرستان بیان کرد: ۶ نقطه از مناطق سردشت و شهیون به دلیل رعد و برق و همچنین یک نقطه به دلیل جرقه کابل‌های برق دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: ۲ نقطه از آتش سوزی‌ها در حدفاصل روستای غریب آباد تا روستای لب سفید واقع در منطقه عباس آباد بخش سردشت، بالادست روستای آزرنگ بخش شهیون، کوه سگریون و منطقه پیرفزک در جاده میانه سردشت و شهیون از جمله نقاطی بودند که عصر روز گذشته دچار آتش سوزی شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول با اشاره به گسترش آتش سوزی به دلیل شدت وزش باد در منطقه گفت: باد شدید موجب گستردگی آتش در وسعت زیاد شد ولی همین باد شدید موجب شد تا این آتش سوزی در سطح باقی بماند و خوشبختانه این آتش سوزی خساراتی به درختان و پوشش گیاهی ارزشمند منطقه وارد نکرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر سه تیم محیط بان اداره منابع طبیعی دزفول، تیم‌هایی از شهرداری سالند، مجامع محلی، بخشداری شهیون و بسیج در مهار این آتش مشارکت داشتند، افزود: آتش سوزی در ۶ نقطه در همان ساعت‌های اولیه مهار شد ولی آتش سوزی در منطقه پیرفزک به دلیل پیچیدگی و سخت گذر بودن منطقه تا ساعت ۹ صبح امروز ادامه داشت.

شفیعی زاده گفت: دسترسی به سر آتش در منطقه پیرفزک به دلیل کوهستانی بودن تنها از طریق خودرو‌های شاسی بلند و ساعت‌ها پیاده روی ممکن بود که سخت گذر بودن منطقه و همزمانی آتش در مناطق مختلف موجب شد تا مهار این آتش سوزی‌ها ۱۸ ساعت به طول بیانجامد.

وی با اشاره به مشارکت ۵۰ نفر در عملیات مهار آتش افزود: ۹۰ درصد وسعت آتش سوزی در زمین‌های دیم زار که محصول آنها برداشت شده بود رقم خورد و خوشبختانه پوشش گیاهی و جنگلی ارزشمند منطقه سردشت و شهیون خسارتی ندید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول با اشاره به آماده باش تیم‌های محیط بان دزفول اظهارکرد: نخستین اوج آتش سوزی مراتع از ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیرماه است به همین دلیل تمام تیم‌های عملیاتی منابع طبیعی دزفول در آماده باش کامل قرار دارند.

وی افزود: وسعت مناطق درگیر این آتش سوزی توسط کارشناسان منابع طبیعی در حال ارزیابی است.

نظر شما