شناسهٔ خبر: 67130254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عباس علی آبادی:

استان البرز ظرفیت خوبی برای توسعه صنایع هایتک دارد

وزیر صمت در آیین بهره‌برداری از واحد‌های صنعتی در البرز گفت: اداره کل صمت البرز برای توسعه صنایع هایتک به ویژه در حوزه هوشمند سازی و برقی سازی ظرفیت خوبی دارد و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عباس علی آبادی روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد در حاشیه بهره برداری از چند مجتمع صنعتی در اشتهارد اظهار کرد: رییس جمهور شهید بر بهره برداری از سرمایه گذاری‌های از پیش انجام شده تاکید زیادی داشتند به همین دلیل طی یک سال و نیم اخیر به سمت احیای واحد‌های راکد، تکمیل ظرفیت واحد‌های ناتمام و استفاده از تمام ظرفیت واحد‌های فعال پیش رفته‌ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت سیزدهم کارنامه خوبی در این زمینه دارد و به خوبی می‌توان از عملکرد آن دفاع کرد.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به ظرفیت البرز در بخش صنعت اظهار کرد: این استان هم از لحاظ تعداد واحد‌ها و هم از لحاظ کیفیت و فناورانه بودن فعالیت آن‌ها حرف‌های جدی برای گفتن دارد.

وی افزود: واقعیت این است فناورترین واحد‌های تولیدی و صنعتی کشور در البرز متمرکز هستند که این ظرفیت منحصر بفردی برای این استان به شمار می‌آید.

علی آبادی تاکید کرد: البرز با توجه به مهاجرپذیری و جمعیت بالایی که دارد از لحاظ زمین با محدودیت‌های جدی مواجه است به همین دلیل باید به سمت ایجاد صنایع هایتک پیش برود.

وزیر صمت در پاسخ به اینکه آیا با تبدیل لکه‌های صنعتی به شهرک‌های صنعتی در البرز موافق هستید؛ گفت: با ایجاد شهرک‌های صنعتی خدماتی در اختیار صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی قرار می‌گیرد که تامین آن‌ها به تنهایی از عهده این افراد برنمی‌آید.

این مسئول اضافه کرد: ما در البرز به دنبال توسعه واحد‌های صنعتی با تمرکز بر صنایع هایتک هستیم به همین دلیل موافق تبدیل لکه‌ها به شهرک صنعتی هستیم.

وی افزود: اگر لکه‌های صنعتی شرایط زیست محیطی و اجتماعی لازم را برای تبدیل به شهرک صنعتی داشته باشند مانعی در این خصوص وجود ندارد.

علی آبادی با تاکید بر اینکه صنعتی کردن البرز رویکردی راهبردی است؛ گفت: اداره کل صمت البرز برای توسعه صنایع هایتک به ویژه در حوزه هوشمند سازی و برقی سازی ظرفیت خوبی دارد و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد.

وی در پاسخ به اینکه دلیل مقابله برخی صنوف برای ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت چیست؛ گفت: واقعیت این بحث فنی است و باید از همکاران سوال کنید، چون من نمی‌دانم دقیقا کدام صنوف در این زمینه امتناع می‌کنند.

وزیر صمت اظهار کرد: تجمیع اطلاعات در سامانه هوشمند و الکترونیکی رویکردی ملی است و باید این اقدام صورت بگیرد.

نظر شما