شناسهٔ خبر: 67129465 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر امور اقتصاد و دارایی:

فولاد مبارکه الگوی اقتصادی تسهیلگر در حوزه صنعت کشور است

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: بیش از یک میلیارد دلار گردش تجاری فولاد مبارکه است که با انجام خدمات در حوزه صنعت فولاد و دستور کارهای راهبردی حاکمیت نمونه و پیشرو بوده و الگوی تسهیلگری در حوزه صنعت کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احسان خاندوزی امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد_ در آئین افتتاح طرح توسعه گمرک فولاد مبارکه اظهار کرد: دستگاه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از جمله درگاه ملی مجوزها، تسهیلگری در اموال تملیکی، کاهش بخشنامه تجاری کشور، کاهش مدت زمان تشریفات گمرکی و… در راستای تولید و تجارت آسان برای فعالین اقتصادی کشور انجام می‌شود که امروز شاهد افتتاح طرح توسعه گمرک فولاد مبارکه هستیم.

وی افزود: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال‌های متوالی برای جهش تولید، مسیرها را هموار کردیم تا تولیدکنندگان از جمله فولاد مبارکه که یکی از مصادیق زنجیره ارزش پیشرو در کشور است بتواند با ارزآوری مناسب کشور را از خام فروشی و اقتصاد نفتی آسیب پذیر دور کند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی عنوان کرد: فولاد مبارکه به عنوان پنجمین صادرکننده بزرگ کشور، و بیستمین شرکت واردکننده مجموعاً بیش از ۱ میلیارد دلار گردش تجاری سالانه دارد که با انجام خدمات در حوزه صنعت فولاد و دستورکارهای راهبردی دیگر حاکمیت، نمونه و پیشرو بوده و الگوی اقتصادی تسهیلگر در حوزه صنعت کشور است.

خاندوزی تصریح کرد: وزارت اقتصاد آمادگی دارد تا در طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها و تولیدکنندگان صنعت کشور یاری رساند و امید است که سودآوری و جذابیت فعالیت‌های اقتصادی تولیدی به سمت منافع ملت ایران بازگردد.

وی در پایان عنوان کرد: یکی از شرکت‌های مهم دانش بنیان تولیدکننده محصولات دستگاه‌های XRAY (آشکارساز) در استان اصفهان مستقر است، حدود ۴۰ مورد از دستگاه‌های آشکارساز چمدانی تولیدی با همکاری گمرک ایران در گمرکات کشور نصب خواهد شد و امیدواریم بتوانیم از افزایش ظرفیت در تجارت خرد کشور استفاده کنیم.

نظر شما