شناسهٔ خبر: 67129318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار زنجان: عنوان پایتخت شور و شعور حسینی از افتخارات استان است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از افتخارات استان زنجان، عنوان پایتخت شور و شعور حسینی است،‌ گفت: صبغه و سابقه مذهبی زنجان زمینه ساز میزبانی از رویدادهای آیینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز سه شنبه در آیین رونمایی از پوستر محفل شعر «قرار» در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود برگزاری چنین برنامه هایی کاملا متناسب با هویت دینی و مذهبی مردم استان زنجان است.

وی ادامه داد: زنجان به عنوان چهارمین استان بعد از خراسان رضوی، ‌قم و فارس میزبان این رویداد فرهنگی است، اظهار داشت: این نوع حرکت ها علاوه بر تقویت هویت اهل بیتی و مذهبی، توسعه شعر و ادب آیینی را هم در پی دارد.

رفیعی بر لزوم الگوسازی از چهره های ادب و هنر آیینی از طریق تکریم‌ و تجلیل از برجستگان این حوزه تاکید کرد و گفت:اهداف محفل شعر «قرار» ارزشمند است و در فضای عمومی استان تاثیرات مثبتی را خواهد گذاشت.

چهارمین محفل استانی شعر قرار به میزبانی زنجان (پایتخت شور و شعور حسینی) قرار است ۱۰ تیرماه در حسینیه اعظم زنجان با حضور شعرای ملی و استانی برگزار شود.

پوستر این برنامه امروز در تالار اندیشه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با حضور مقامات استانی رونمایی شد.

پیش از این محفل شعر قرار استانی در استان‌های خراسان رضوی، قم و فارس برگزار شد.

در این برنامه شاعران ملی همانند محمود حبیبی، قاسم صرافان و احمد بابایی حضور خواهند داشت و از سه پیرغلام و خادم حسینی استان به نام های اصغر گنج‌خانلو زنجانی، غلامرضا عینی‌فرد زنجانی و ولی‌الله کلامی زنجانی تقدیر و تجلیل می شود.

محفل شعر «قرار» از شهریورماه سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد؛ هدف از شکل‌گیری این محفل، گرد هم آمدن شاعران در فضایی سالم، صمیمی و دوستانه بود.

نظر شما