شناسهٔ خبر: 67128858 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطاب به بلینکن؛

گانتس: از هر طرحی برای بازگرداندن اسیران اسرائیلی حمایت می‌کنم

تهران - ایرنا - «بنی گانتس» رئیس حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی پس از استعفای خود از کابینه جنگ این رژیم در دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت که از هرگونه طرح مسئولانه برای بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه حمایت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، گانتس پس از استعفا از کابینه جنگ به دلیل اختلاف با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم درخصوص نحوه مدیریت جنگ علیه نوار غزه در سایه ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهدافش در این جنگ اظهار داشت: به بلینکن گفتم که از هر طرح مسئولانه ای که منجر به بازگرداندن اسیران اسرائیلی شود، حتی اگر از خارج از کابینه باشد، حمایت خواهم کرد.

گانتس همچنین بدون اشاره به اینکه رژیم اسرائیل با وجود ارایه شدن طرح های متعدد از بیش از هشت ماه پیش تاکنون، در امر دستیابی به آتش بس در نوار غزه کارشکنی می کند و تل آویو حتی پیشنهاد آتش بس جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را که به گفته او، خود صهیونیست ها آن را ارایه کرده، نپذیرفته است، خواهان فشار بر جنبش حماس برای قبول این پیشنهاد شد.

عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم اسرائیل گفت: در دیدار با بلینکن، او را از اهمیت اعمال فشار بر میانجی‌گران برای متقاعد کردن حماس جهت پذیرش پیشنهاد اسرائیل برای آزادی اسیران در غزه، آگاه کردم.

وی همچنین بدون توجه به اینکه عملیات حزب الله لبنان واکنشی به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه است و بنا به گفته مقامات حزب الله این عملیات در صورت آتش بس و توقف جنایات تل آویو در نوار غزه متوقف خواهد شد، گفت: به بلینکن تاکید کردم که آمریکا و جامعه بین الملل نقش محوری در از بین بردن بردن تهدیداتی دارند که از سوی حزب الله در مرزهای شمالی ( مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی فلسطین) شکل گرفته است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیروز دوشنبه پس از پایان دیدارش با مقامات مصری، وارد سرزمین های اشغالی شد و با شماری از سران رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

وی پیش از ورود به سرزمین های اشغالی فلسطین با سفر به مصر با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

نظر شما