شناسهٔ خبر: 67128305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار ایلام مطرح کرد

ارزش افزوده ۱۷۰۰ میلیارد تومانی سامانه گرمسیری برای کشاورزان ایلامی

استاندار ایلام گفت: با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۹۰ هزار تن به محصولات زراعی استان اضافه شد که ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان ارزش افزوده دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا ظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد_ در یک گفت‌وگویی خبری، اظهار کرد: در دولت سیزدهم تحول عظیمی در زیرساخت‌های استان ایلام به ویژه راه‌های استان صورت گرفته است، به نحوی که طی دو سال گذشته حدود ۶,۴۰۰ میلیارد تومان صرف زیرساخت‌های استان شد.

وی افزود: از این مبلغ، ۵,۰۰۰ میلیارد تومان صرف تکمیل محورهای مواصلاتی منتهی به مهران شد و راه ۱۵ ساعته‌ای که در سال‌های گذشته زوار از ایلام تا مهران با وجود ترافیک سنگین طی می‌کردند، امروز با چهار بانده شدن به حدود یک ساعت رسیده است.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه انرژی، خاطرنشان کرد: استان ایلام شش درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی کشور را در اختیار دارد.

بهرام‌نیا ادامه داد: ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ دهلران با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورویی در آستانه افتتاح است که مقرر شده بود در سفر رئیس‌جمهور افتتاح شود و با افتتاح این پروژه ۹ مشعل گاز (جمع‌آوری فلر) خاموش می‌شود.

وی با اشاره به پروژه سامانه گرمسیری، تصریح کرد: تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان برای پروژه سامانه گرمسیری هزینه شده که بیش از ۴,۳۰۰ میلیارد تومان در این دولت اختصاص یافت و با افتتاح فاز نخست این پروژه که در آستانه افتتاح است به ۴۲۰۰ هکتار از زمین‌های دیم شهرستان مهران آب‌رسانی می‌شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: با افتتاح فاز دوم نیز در مجموع ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مهران و دهلران تحت پوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.

بهرام‌نیا گفت: با افتتاح این پروژه، ۹۰ هزار تن به محصولات زراعی استان اضافه شد که ۱,۷۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان ارزش افزوده دارد، در حال حاضر ۵۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد کنجانچم وجود دارد.

وی افزود: به پاس خدمات ماندگار و ارزشمند شهید رئیسی، بزرگراه ایلام به مهران به نام رئیس‌جمهور شهید نام‌گذاری و از تابلوی این بزرگراه رونمایی شد، همچنین سد طرح گرمسیری (سد کنجانچم) نیز به نام سد شهدای‌خدمت نام‌گذاری شده است.

نظر شما