شناسهٔ خبر: 67127290 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مجموعه‌های نوآوری مردم نهاد چیست؟/ مجموعه‌های نوآور مردم‌نهاد هویت سوم زیست‌بوم دانش بنیان

دهقانی با اشاره به تفاوت سه هویت حمایتی این معاونت در این باره توضیح داد: مجموعه‌های نوآوری مردم نهاد مجموعه‌هایی بر پایه نوآوری هستند که مردم را مستقیما در مدیریت، اداره و بهره برداری از دستاورد‌های آن مجموعه مشارکت می‌دهد. این هویت سوم سکو‌های نوآوری هستند که بازیگران اصلی آن از نظر سرمایه و بهره‌برداری، مردم هستند. دهقانی با اشاره به تفاوت سه هویت حمایتی این معاونت در این باره توضیح داد: مجموعه‌های نوآوری مردم نهاد مجموعه‌هایی بر پایه نوآوری هستند که مردم را مستقیما در مدیریت، اداره و بهره برداری از دستاورد‌های آن مجموعه مشارکت می‌دهد. این هویت سوم سکو‌های نوآوری هستند که بازیگران اصلی آن از نظر سرمایه و بهره‌برداری، مردم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهور در افتتاح نمایشگاه آبادایران گفت: در شرایطی که منابعی محدود داریم و نمی‌توانیم مانند سابق کارخانه یا ساختمانی راه اندازی کنیم، اگر قرار باشد خیزش یا جهشی ایجاد شود تنها مسیر آبادانی کشور است.

 

فیروزآبادی با بیان اینکه فناوری و نوآوری است ادامه داد: باتوجه به شرایط کشور دست ویژه و برتر ما تنها فناوری است که اگر با بوم هر کشوری توسعه یابد و به دست مردم بیفتد، می‌توان امید داشت که جهشی رخ داد و ابادایران این مسیر را طی می‌کند

وی تاکید کرد: در ابادایران می‌خواهیم پس از ۲۰ تا ۳۰ سال حمایت از فناوری جوانان را به مسائل کشور گره بزنیم چرا که مهمترین چیزی که به جوانان احساس بودن می‌دهد پیوند فناوری با مردم است. آباد ایران نخبگان را برای ایران و ایران را برای نخبگان نگه می‌دارد.

دهقانی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در سال گدشته خاطر نشان کرد ایشان در این جلسه تاکید کردند که شرکت‌های دانش بنیان یکی از مهم‌ترین مصداق مردمی کردن اقتصاد است. 

وی گفت: در این راستا ما در معاونت علمی دارای دو هویت شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خلاق هستیم که از آنها حمایت می‌شود. این شرکت‌ها محل‌هایی برای نخبگان علم و فناوری است که دارای نوآوری هستند و  بستر یک شرکت خلاق که هنر و علوم انسانی است، مورد حمایت معاونت علمی قرار می‌گیرند. از سوی دیگر مردم با توسعه بازار و سرمایه گذاری از این شرکت‌ها حمایت می‌کنند ولی اگر قرار باشد که نوآوری اثری خاص در گرده‌های نخبگان نداشته باشد موجب فاصله گرفتن از مردم می‌شود همانگونه که در دنیا شاهدیم نوآوری و فناوری موجب شکاف طبقاتی می‌شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با طرح این سوال که این شکاف طبقاتی ایجاد نشود گفت: بر این اساس مفهوم جدیدی در معاونت علمی تعریف شد و از این به هویت سوم حمایتی تعریف شد که شامل مجموعه‌های نوآوری مردمی می‌شود.

دهقانی با اشاره به تفاوت سه هویت حمایتی این معاونت در این باره توضیح داد: مجموعه‌های نوآوری مردم نهاد مجموعه‌هایی بر پایه نوآوری هستند که مردم را مستقیما در مدیریت، اداره و بهره برداری از دستاورد‌های آن مجموعه مشارکت می‌دهد. این هویت سوم سکو‌های نوآوری هستند که بازیگران اصلی آن از نظر سرمایه و بهره‌برداری، مردم هستند.

دهقانی خاطرنشان کرد: در معاونت علمی دبیر خانه شرکت‌های دانش بنیان به شرکت‌های دانش بنیان مجوز می‌دهند، دبیر خانه شرکت‌های خلاق برای شرکت‌های خلاق گواهینامه صادر می‌کنند و دبیر خانه نوآوری مردم نهاد نیز برای این مجموعه‌ها گواهینامه اعطا می‌کند.علاوه بر آن کلیه حمایت‌های معاونت علمی که برای شرکت‌های دانش بنیان است در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما