شناسهٔ خبر: 67127209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تداوم سامانه بارشی فعال وهشدار سطح نارنجی

با تداوم فعالیت سامانه بارشی نسبتاً فعالی که استان اردبیل را تحت تاثیر خود قرارداده است، تا روز جمعه (۲۵ خرداد) در غالب مناطق و در بعضی از ساعات، شاهد افزایش ابر، وزش تند باد و رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

تداوم سامانه بارشی فعال وهشدار سطح نارنجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر پایه‌ی آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش بینی وضع هوا، با تداوم فعالیت سامانه‌ی بارشی نسبتاً فعالی که از روز شنبه استان را تحت تاثیر خود قرارداده است، تا روز جمعه (۲۵خرداد) در غالب مناطق و در بعضی از ساعات، شاهد افزایش میزان ابرناکی، وزش تند بادهای لحظه‌ای و رگبار و رعدوبرق (در نواحی مستعد توام با بارش تگرگ و یا اصابت صاعقه) خواهیم بود.
وی افزود: ضمناً با توجه به نوع بارش‌های رگباری، سیلابی شدن مسیرها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط استان انتظار می‌رود.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: اوج فعالیت این سامانه‌ی بارشی عصر روز سه شنبه (۲۲ خرداد) در مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود و در خصوص این سامانه‌ی بارشی هشدارهایی (سطح زرد - شماره ۸، سطح نارنجی - شماره ۵ و ۶) از مرکز پیش بینی هواشناسی استان اردبیل صادر شده است که رعایت توصیه‌های این هشدار به هم استانی‌های محترم تاکید می‌شود؛ تغییرات دمایی در بازه‌ی اعتبار پیش بینی قابل ملاحظه نخواهد بود.

نظر شما