شناسهٔ خبر: 67110024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هواشناسی اردبیل:

 عشایر از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند

اداره کل هواشناسی استان اردبیل ضمن اعلام هشدار نارنجی شماره ۶ به عشایر توصیه کرد از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

 عشایر از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنندبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، اداره کل هواشناسی استان اردبیل از تقویت و تداوم فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز (دوشنبه) تا عصر پنجشنبه (۲۴ خردادماه) خبر داد و اعلام کرد: اهالی استان طی این مدت شاهد وزش تندباد‌های موقتی، رگبار باران توام با رعدوبرق، رخداد تگرگ بویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها و بارش برف در ارتفاعات خواهند بود.
بر اساس این گزارش، کانون فعالیت این سامانه در شهرستان‌های گرمی، انگوت و مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل از احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه به ویژه در دامنه کوه‌ها و لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی خبر داده است.
همچنین سقوط سنگ به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی از دیگر رخداد‌های احتمالی فعالیت این سامانه عنوان شده است.
اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت، اتخاذ تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری جهت آگاه‌سازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات از توصیه‌های اداره کل هواشناسی اردبیل به شهروندان است.

نظر شما