شناسهٔ خبر: 67125343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در هفته ازدواج/

۲۳ مرکز مشاوره ازدواج در گیلان رایگان خدمات می‌دهند

رشت - ایرنا - معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان گفت: طی هفته ازدواج ۲۳ مرکز مشاوره در استان که از وزارت ورزش و جوانان مجوز دریافت کرده اند به صورت رایگان خدمات روانشناسی و مشاوره‌های ازدواج و تحکیم خانواده ارائه می دهند.

صاحب‌خبر -

فیروز عزت‌دوست روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: با توجه به اینکه هفته ازدواج آغاز شده، این مراکز در شهرهای مختلف گیلان آماده ارائه مشاوره رایگان به زوج ها و خانواده های واجد شرایط هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه طی هفته ازدواج، جشن های وصال(ازدواج آسان) در مناطق مختلف گیلان برپا می شود، افزود: در این راستا بیش از ۲۰۰ زوج مراسم‌های ازدواج خود را در قالب این جشن‌ها برگزار می کنند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: تاکنون جشن وصال در شهرستان لنگرود برپا شده و در شهرستانهای رشت، بندر آستارا، ماسال، شفت و سایر شهرستانهای دیگر استان هم طبق پیش‌بینی ها توسط ستادهای ساماندهی امور جوانان هر شهرستان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: شعار هفته ازدواج امسال، " ازدواج آسان و آسمانی" است و با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم تسهیل امر ازدواج برای جوانان بوده، همچنان مسئولان راه شهدای خدمت را ادامه خواهند داد تا جوانان را به امر ازدواج آسان و الگو گرفتن از آموزه‌های دینی ترغیب کنند.

عزت‌دوست در ادامه بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم هفته ازدواج در گیلان افتتاح سه مرکز تخصصی مشاوره ازدواج است که در این راستا مرکز وصال شیرین در رشت دایر می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تجلیل از خادمان امر ازدواج در نهادهای دولتی و غیردولتی و نیز اشخاص حقیقی اثرگذار در حوزه ازدواج از دیگر برنامه‌های هفته ازدواج در گیلان است.

به گزارش ایرنا، اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) روز ازدواج نامگذاری شده و طی یک هفته برنامه‌ها و جشن‌های مختلف ازدواج در سراسر کشور انجام می‌شود که امسال این هفته از ۱۹ خرداد آغاز و تا ۲۵ خرداد ماه ادامه دارد.

نظر شما