شناسهٔ خبر: 67125295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظارت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بر انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ناظر امین و آموزش دیده در امر نظارت بر چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی فعالیت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: نظارت بر انتخابات در تمام مراحل و کلیه امور بر عهده شورای نگهبان است که البته کار نظارت مردمی است و در استان شبکه نظارت نیز مردمی و ۴۲۰۰ ناظر فعال در شبکه داریم که ۳۳۰۰ نفر آقا و ۹۰۰ نفر خانم هستند.

او افزود: در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، حدود ۲۵۰۰ ناظر در رده‌های مختلف با ما همکاری می‌کنند که از امروز کار آموزش شبکه نظارت به صورت حضوری آغاز شده و تا ۵ تیر ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بیان کرد: در هر شعبه بسته به سیار یا ثابت بودن، شهری یا روستایی بودن شعبه و میزان شلوغی آن از ۲ تا ۵ ناظر حضور خواهند داشت. 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری مدارک هویتی لازم برای رأی دادن شناسنامه و کارت ملی است که افراد باید دقت داشته باشند شناسنامه آنها جدید و دارای کد ملی ثبت شده در آن باشد در غیر این صورت باید حتماً کارت ملی خود را همراه خود داشته باشند و همچنین امکان این را دارند که به دفاتر ثبت احوال در استان در دو شیفت صبح و بعد از ظهر مراجعه کرده و نسبت به تعویض شناسنامه قدیمی خود یا صدور کارت ملی اقدام کنند.

او عنوان کرد: کلیه هماهنگی‌ها جهت اعمال نظارت موثر و قانونی بر انتخابات و برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم با تشکیل هیئت‌های نظارت استانی، شهرستانی و بخش‌ها در کنار به کارگیری بیش از ۲۵۰۰ ناظر امین و آموزش دیده در سراسر استان در دستور کار است. 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: تاکید جدی به همکاران و مسئولین امر در بحث انتخابات داریم که طبق قانون پیش بروند و به گونه‌ای کار و امور انتخابات را به خصوص در زمان تبلیغات نامزد‌ها پیش ببرند که برای مردم شائبهه‌ای پیش نیاید و اصل بی‌طرفی به طور کامل رعایت شود.

نظر شما