شناسهٔ خبر: 67123839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۱۲ هزار کارگر ساختمانی در قزوین تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

قزوین - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی قزوین گفت: ۹۱۲ هزار و ۲۳۷ قزوینی در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که از این میان ۱۲ هزار و ۳۵۷ نفر کارگر ساختمانی هستند.

صاحب‌خبر -

حمید کوزه گرها روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب نهم آبان ماه ۸۶، کارگران شاغل در کارهای ساختمانی اعم از ایجاد یا توسعه ساختمان، تجدید بنا، تعمیرات اساسی و یا تخریب مربوط به ساختمان، به ترتیب مندرج در این قانون با نام‌نویسی و اخذ کد ملی نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۹۳ هزار و ۶۵۷ بیمه شده اجباری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی این استان قرار دارند، تصریح کرد: ثبت نام بیمه تامین اجتماعی کارگران توسط کارفرما در بخش بیمه اجباری قرار دارد و تمامی کارفرمایان باید نیروهای شاغل در کارگاه های خود را به بیمه معرفی کنند، کارگران ساختمانی با در دست داشتن مدارک بیمه به دفاتر خدمات سازمان مراجعه کرده و پس از انجام معاینات پزشکی و کامل کردن مدارک توسط کارفرما، سابقه بیمه برای آنها در نظر گرفته می شود.

این مسوول در خصوص نقص عضو و از کارافتادگی کارگران ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی، تاکید کرد: بیمه‌ شدگانی که طبق نظر پزشک معالج غیرقابل علاج تشخیص داده شوند، پس از انجام خدمات توانبخشی و اعلام نتیجه توانبخشی یا اشتغال، چنانچه براساس نظر کمیسیون‌های پزشکی ماده ۹۱ قانون، توانایی خود را به طور کامل و یا ناقص از دست داده باشند، ازکارافتاده شناخته خواهند شد در حالی که نرخ حق بیمه واریزی برای بیمه اجباری، اختیاری و مشاغل آزاد ۱۸ درصد است.

کوزه گرها به تشریح شرایط ثبت نام بیمه اختیاری تامین اجتماعی پرداخت و گفت: این نوع بیمه برای افرادی است که تحت پوشش هیچ بیمه خاصی نیستند و استفاده از این بیمه شرایط خاصی از جمله داشتن حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت بیمه و سن کمتر از ۵۰ سال را شامل می شود.

به گفته وی، ۶۷ درصد جمعیت قزوین تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که این مساله بیانگر صنعتی و کارگری بودن این استان است.

مدیرکل تامین اجتماعی قزوین با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با هشت شعبه در قزوین در حوزه الکترونیک نیز پیشگام عمل کرده است، افزود: یکی از سیاست های اصلی این سازمان کشاندن کارها به سمت الکترونیکی شدن بوده تا از حضور افراد به شعب جلوگیری شود، در حال حاضر نیز ۴۲ خدمت به صورت هوشمندسازی و غیرحضوری در سازمان تامین اجتماعی قزوین تعبیه شده که امیدواریم در آینده نزدیک ۱۰ نوع خدمت جدید دیگر نیز به این مجموعه اضافه کنیم.

گفتنی است، ۸۸ هزار و ۷۷۰ مستمری بگیر و ۲۶۸ هزار و۷۷۲ بیمه شده اصلی به همراه ۱۸ هزار و ۸۴۱ کارگاه فعال این استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

نظر شما