شناسهٔ خبر: 67123434 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزارت دفاع روسیه: دومین مرحله رزمایش هسته‌ای غیرراهبردی آغاز شد

وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که دومین مرحله از رزمایش استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیرراهبردی روسیه و بلاروس آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مطابق با تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور، دومین مرحله از تمرین نظامی نیرو‌های هسته‌ای غیر راهبردی آغاز شده است.

این رزمایش شامل آموزش مشترک واحد‌های نیرو‌های مسلح روسیه و بلاروس خواهد بود.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود آورده است: دومین مرحله از این رزمایش با هدف کسب آمادگی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیر راهبردی برای تضمین حاکمیت اتحادیه روسیه و بلاروس برگزار می‌شود.

اسپوتنیک نوشت: در اولین مرحله این رزمایش آموزش‌هایی برای استفاده از مهمات در سامانه‌های موشکی تاکتیکی اسکندر ارائه شد و نیرو‌های هوایی نیز درباره تجهیز کلاهک‌های ویژه موشک‌های فراصوت کینژال آموزش دیدند.

گفتنی است؛ پوتین ماه گذشته به دنبال تهدید فرانسه، انگلیس و آمریکا به ارتش این کشور دستور داد تا درباره استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی تمرین‌های نظامی را انجام دهند.

وزیر دفاع بلاروس روز دوشنبه (دیروز) از مشارکت کشورش در مرحله دوم رزمایش روسیه خبر داد و گفت که هدف از این رزمایش صرفا بازدارندگی در مقابل تهدیدات خارجی است.

مرحله اول این رزمایش ماه گذشته به دستور پوتین در جنوب این کشور برگزار شد و به اعتقاد تحلیلگران هسته‌ای، بیشتر نوعی هشدار روسیه برای بازدارندگی غرب از ورود عمیق‌تر به جنگ اوکراین بود.

پوتین و الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری‌های روسیه و بلاروس سال گذشته برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای در خاک بلاروس توافق کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما