شناسهٔ خبر: 67121743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرستان گتوند صاحب صنعت می‌شود

اهواز- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه گتوند از جمله شهرستان‌های بدون واحد صنعتی در استان است گفت: برای بهبود شرایط اقتصادی و اشتغالزایی، شهرستان گتوند با مصوبه شورای برنامه ریزی استان صاحب صنعت می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهرداد نیکو دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طبق تاکید استاندارد خوزستان به دنبال توسعه صنایع پایین دست در استان هستیم بیان کرد: توسعه صنایع کوچک و پایین دستی در ایجاد اشتغال بیشتر در استان ، تامین مواد اولیه صنایع بزرگ و مادر و صرفه جویی ارزی استان و کشور اثرگذار هستند.

وی گفت: به همین منظور در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی استان برای ایجاد یک شرکت فولادی در شهرستان گتوند که فاقد واحد صنعتی است؛ موافقت شد.

خوزستان با داشتن ۹ شرکت فولادی قطب تولید محصولات فولادی در کشور است.

نیکو اضافه کرد: این اقدام باعث ایجاد ثروت و اشتغال بیشتری در شهرستان گتوند خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با تاکید بر اینکه این طرح با حفظ منابع طبیعی و فضای سبز شهرستان عملیاتی خواهد شد افزود: این شرکت فولادی، تولید کننده آلیاژ به عنوان محصول صنایع پایین دست فولاد خواهد بود.

وی تصریح کرد: ساخت این واحد صنعتی منوط به رعایت ملاحظات زیست محیطی و در اراضی با کلاس پایین کشاورزی انجام می‌‎شود.

نیکو با بیان اینکه فولاد گتوند یکهزار و ۲۰۰ فرصت اشتغالزایی در این شهرستان ایجاد خواهد کرد ادامه داد: با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان فرآیند مطالعات این طرح آغاز شده و دستگاه‌های خدمات‌‍رسان همچون گاز و برق نیز برای ساخت این واحد صنعتی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایرنا، هیچگونه صنعتی در شهرستان گتوند با ۷۴ هزار نفر جمعیت در شمال استان فعالیت ندارد.

به منظور توسعه اشتغالزایی و با ظرفیت‌سنجی انجام شده احداث واحد صنعتی پایین دست فولاد در این شهرستان مصوب شد.

استاندار خوزستان بر توسعه صنایع پایین دست با توجیه اقتصادی و ارزش افزوده بالا تاکید دارند.

نظر شما