شناسهٔ خبر: 67119809 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نمایندگان رسانه‌ای و فرهنگی کاندیدا‌ها را بیشتر بشناسید

آیین قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی ۶ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور نمایندگان نامزد‌های انتخاباتی در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، آیین قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی ۶ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور نمایندگان نامزد‌های انتخاباتی در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد. در این مراسم زمان پخش مناظره‌ها، میزگردها، گفت‌وگوی ویژه خبری، مستند‌ها و دیگر برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری مشخص گردید.

در این مراسم که با حضور پیمان جبلی رییس سازمان صدا وسیما، محمدعلی صائب معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات صداوسیما و محسن برمهانی معاون سیما، شاهچراغی و اسلامی رئیس و دبیر ستاد انتخابات کشور و نماینده شورای نگهبان برگزار شد یک نماینده از سوی کاندیدا‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به مرکز همایش‌های صداوسیما آمده بود.

نمایندگان کاندیدا‌ها به شرح زیر بودند:

سعید جلیلی
بیژن نوباوه وطن به نمایندگی از سعید جلیلی در این مراسم حضور داشت. او متولد ۱۳۳۸ و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد تولید از دانشگاه صدا و سیما است. در دوره‌های هشتم، نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی توانست وارد مجلس شورای اسلامی شد و در حال حاضر عضو مجلس دوازدهم است.

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد سپاه شد، اما دوره کوتاهی در سپاه ماند و پس از آن به سازمان صدا و سیما رفت. در سال ۱۳۷۹ برای تأسیس دفتر صدا و سیما در آمریکا و در مقر اصلی سازمان ملل، به این کشور سفر کرد. او توانست دفتر صدا و سیما در سازمان ملل را تأسیس کند و ۵ سال مأموریت خود را در نیویورک ادامه دهد. نوباوه در تمام سال‌های حضورش در مجلس، عضو کمیسیون فرهنگی بوده است.

محمدباقر قالیباف
سیدمحمود رضوی نماینده محمدباقر قالیباف در مراسم قرعه کشی رسانه ملی بود. سیدمحمود رضوی متولد ۱۳۵۹ در مشهد، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرده و سال ۱۳۸۷ در ۲۸ سالگی در فیلم درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی به‌عنوان تهیه‌کننده فعالیت داشته است.

بعد از کاندیدا شدن محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۹۶)، سید محمود رضوی به عنوان سرپرست کل تبلیغات ستاد انتخاباتی قالیباف معرفی شد. مستند‌های انتخاباتی قالیباف نیز در این دوره از انتخابات با سرپرستی و نظارت وی ساخته شد.

در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۹–۱۳۹۸) وی همواره در کنار آقای محمدباقر قالیباف بود و پس از تشکیل دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان مشاور فرهنگی و هنری رئیس مجلس شورای اسلامی شروع به کار کرد.

علیرضا زاکانی
احسان متولیان نماینده علیرضا زاکانی در این مراسم بود. او متولد ۱۳۶۱ و دانش‌آموخته مهندسی فناوری اطلاعات است. از سوابق او می‌توان به مسئولیت‌هایش در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه‌های اقتصادی نهاد‌های عمومی، رییس کمیته جنگ نرم و دیپلماسی عمومی مجلس شورای اسلامی، سردبیر خبرگزاری مهر، دبیر سیاسی روزنامه ایران اشاره کرد. او همچنین از سوی زاکانی به‌عنوان دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران نیز منصوب شده است.

مسعود پزشکیان
الیاس حضرتی نماینده مسعود پزشکیان در مراسم قرعه کشی بود. الیاس حضرتی متولد ۱۳۴۰ فعال سیاسی و مطبوعاتی و از مؤسسین حزب همبستگی و از احزاب اصلاح طلبان است. وی در حال حاضر دبیرکل و عضو شورای مرکزی حزب اصلاح طلب «اعتماد ملی» و صاحب امتیاز روزنامه «اعتماد» است که سابقه نمایندگی در دوره‌های سوم، چهارم، پنجم، ششم و دهم مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندهی لشکر ۱۶ قدس (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) گیلان را در کارنامه سوابق خود دارد.

مصطفی پورمحمدی
حجت‌الله ایوبی نماینده مصطفی پورمحمدی در مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوی بود. وی فارغ‌التحصیل علوم سیاسی در مقطع کارشناسی از دانشگاه امام صادق (ع) و در مقطع دکترا از دانشگاه لیون فرانسه است. او در سال ۱۳۷۷، به ریاست دانشکده علوم سیاسی دانشگاه امام صادق منصوب شد. ایوبی، از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه بود. معاون اجتماعی، فرهنگی وزارت کشور (۱۳۸۵)؛ ریاست مؤسسه فرهنگی اکو (۱۳۸۹) و قائم مقام بنیاد سعدی (۱۳۹۲)، از سمت‌های دیگر او می‌باشد. از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵، سمت معاون وزیر فرهنگ و رئیس سازمان سینمایی را بر عهده داشت.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی
عباس زارع نژاد نماینده امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بود. او با حکم قاضی‌زاده هاشمی از ابتدای سال ۱۴۰۲، مدیرکل دفتر ریاست، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران است. او همچنین مشاور حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه در دولت روحانی بود. وی سابقه دبیری جشنواره رسانه‌های سلامت را هم دارد.

نظر شما