شناسهٔ خبر: 67106190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

زمان بندی تبلیغاتی 6 نامزد تعیین شد/ اولین مناظره 28 خرداد انجام می شود

برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی پس از برگزاری مراسم قرعه کشی مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری 598، آیین قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شامگاه یکشنبه (۲۰ خرداد) برگزار شد.

در این مراسم، رئیس سازمان صدا وسیما، معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی، معاون سیما، رئیس و دبیر ستاد انتخابات کشور، نماینده شورای نگهبان و شورای نظارت بر صدا و سیما، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان نامزدهای احراز صلاحیت شده حضور داشتند.

نخستین نامی که به قید قرعه از بین هفت گوی زردرنگ حاوی نام نامزدها خارج شد، نام «آقای مصطفی پور محمدی» بود. بر اساس قرعه‌کشی، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی با شماره یک در جدول قرار گرفت.

طبق قرعه انجام شده، شماره ۱ به این نامزد ریاست جمهوری تعلق گرفت و مطابق جدول برنامه ریزی شده برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی او مشخص شد.

دومین کاندیدا «مسعود پزشکیان» بود که نام او از گردونه بیرون آمد و شماره ۲ را به خود اختصاص داد.

گوی سوم این قرعه کشی نیز به «سعید جلیلی» تعلق گرفت و شماره پنج به وی اختصاص یافت.

بر اساس قرعه‌کشی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با شماره چهار در جدول قرار گرفت.

بر اساس قرعه‌کشی، محمد باقر قالیباف با شماره سه و علی‌رضا زاکانی با شماره شش در جدول قرار گرفت.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: هیئت اجرایی که با مسئولیت وزیر کشور شکل می‌گیرد ناظر بر اقدامات کمیسیون است.

استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی برای نامزدهای انتخاباتی

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی در این آیین گفت: برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نامزدهای محترم عبارت از پنج مناظره، سه میزگرد، چهار مستند تلویزیونی و رادیویی، برنامه‌های رو به دوربین برای سخن گفتن با مردم، برنامه صف اول، برنامه گفتگوی ویژه و برنامه بدون تعارف که در رادیو و تلویزیون این برنامه‌ها پخش خواهد شد.

رییس سازمان صدا و سیما گفت: علاوه بر آن رسانه ملی در فضای مجازی سامانه تلوبیون را با ده‌ها میلیون مخاطب مشترک در اختیار نامزدهای محترم قرار داده است. به هر کدام از نامزدهای کانال اختصاصی ۲۴ ساعته واگذار شده است که برنامه تبلیغاتی خودشان را بارگذاری خواهند کرد.

از جمله برنامه‌های انتخاباتی این دوره نامزدها ۲ مستند تلویزیونی و ۲ مستند رادیویی است که هر کدام به مدت ۳۰ دقیقه هستند. همچنین نامزدها می‌توانند ۳۱ برنامه، «رو به دوربین» برای سیمای استان‌ها تولید کنند.

به گفته وی در این دوره از انتخابات سامانه تلوبیون در اختیار نامزدها خواهد بود و هر نامزد می‌تواند یک کانال ۲۴ ساعته اختصاصی داشته باشد که این برنامه‌ها با اینترنت رایگان پخش می‌شود.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

نظر شما