شناسهٔ خبر: 67118447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

طلاب الگوهای اخلاقی و معنوی در جامعه باشند  

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند، به‌راستی من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را کامل کنم و از این‌جهت اخلاق و تزکیه می‌بایست در حوزه‌های علمیه سرمشق باشند، چرا که طلاب الگوهای اخلاقی و معنوی برای جامعه هستند.  

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌ کریم عبدالهی‌نژاد، در حاشیه برگزاری امتحانات شفاهی دروس خارج حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، اظهار داشت: طلاب دروس خارج باید هم‌اندیشی داشته باشند و بر این مبنا، دیدگاه‌های مختلف افراد اهل‌نظر را شنیده، سنجیده و سپس جمع‌بندی کنند.

وی با بیان اینکه دیدگاه‌های مختلف افراد اهل‌نظر در راستای دو ساحت علمیت و معنویت حوزه، به‌عنوان دو رکن از ارکان دیرینه مایه افتخار حوزه شیخ طوسی باید مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: این دو جهت می‌بایست در جلسات مطرح شود و تقاضای ما نیز تشکیل مستمر نشست‌های هم‌اندیشی به جهت بیان نظر افراد زبده و شنیدن آراء جدید است.

استاد حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه از گذشته حوزه به‌عنوان مرکز علمی و معنوی مطرح بوده است، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیثی می‌فرمایند «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» یعنی به‌راستی من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را کامل کنم و از این‌جهت اخلاق و تزکیه می‌بایست در حوزه‌های علمیه سرمشق باشند، چرا که طلاب الگوهای اخلاقی و معنوی برای جامعه هستند.

حجت‌الاسلام‌ عبدالهی‌نژاد با اشاره به‌ضرورت طرح موضوعات بحث و نقد در دروس خارج در قالب جلسات و نشست‌های تخصصی هم‌اندیشی، ابراز کرد: این موضوعات می‌بایست در جلسات هم‌اندیشی تبیین و همه جوانب آن پس از ارائه نظریات مختلف شنیده شود تا بتوان در خصوص ارائه راهکارهای کارآمد برای دروس خارج برنامه‌ریزی صورت گیرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

نظر شما