شناسهٔ خبر: 67118254 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

بزنگاه مهم انتخاب رئیس دولت چهاردهم؛

چرا زاکانی؟ به این پنج دلیل مهم

برجستگی برخی نامزدها کارنامه اجرایی متنوع و برخی دیگر پاکدستی است. اما زاکانی کسی است که کارنامه‌ قابل دفاع خود را با سلامت و فسادستيزی همراه کرده است؛ مردم پاکی و خدمتگزاری را همراه با هم می خواهند.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: به پنج دلیل می‌توان از بین نامزدهای تائید صلاحیت شده شورای نگهبان نام دکتر علیرضا زاکانی را برای ریاست دولت چهاردهم بر تعرفه رای نوشت:

۱. شبیه‌ترین فرد به شهید رئیسی
در میان ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری، شبیه‌ترین فرد به شهید جمهور، آیت الله رئیسی در مجموع "ویژگی‌های فردی و همکاری‌های اجرایی" علیرضا زاکانی است. ویژگیهای فردی شامل روحیه بسیجی و مردمی، پرکاری و خدمتگزاری همراه با فسادستیزی است. زاکانی از پیش از انتخابات۱۴۰۰، در زمان انتخابات و پس از آن بعنوان شهردار تهران با حضور در هیات دولت، همکاری تنگاتنگی با دولت شهید رئیسی و شخص ایشان داشت. حل مشکلات مزمن شهرداری توسط دولت و بعهده گرفتن برخی وظایف دولت توسط شهرداری و از همه مهمتر تعیین زاکانی بعنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی نشان‌گر قرابت ویژه زاکانی با شهید رئیسی است.

۲. اثبات عملی ولایتمداری
رئیس جمهور آینده، همچون "شهید رئیسی" باید اعتقاد قلبی و التزام عملی به تبعیت از رهبرانقلاب داشته باشد. زاکانی چه بعنوان بسیجی دفاع مقدس، چه در زمان بسیج دانشجویی، چه در ایام نمایندگی مجلس، چه در مبارزه با فساد، چه در شهرداری تهران، در بیان و عمل ولایتمداری خود را اثبات کرده و گزینه قابل اعتمادی برای پیاده سازی منظومه فکری رهبرانقلاب در قوه مجریه است.

۳. سوابق انقلابی روشن و همه جانبه
سوابق زاکانی در طول ۴۵ سال انقلاب اسلامی، بطور شفاف و پیوسته قابل مشاهده و ارزیابی است؛ مبارزات اول انقلاب، ۶۲ ماه حضور در جبهه با ۵۰٪ جانبازی، تحصیل و پرچمداری جنبش دانشجویی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰، محوریت در جریان انقلابی کشور، تقابل منطقی با فتنه و انحراف، تقابل سخت با مفسدین دانه درشت با وجود هزینه دادن بسیار و پذیرش مسئولیت شهرداری تهران، همه از سر ادای تکلیف و یا دعوت به حضور از سوی خیرخواهان بوده است.

۴. جامع میان خدمت، کارآمدی، پاکدستی و فسادستیزی
برجستگی برخی نامزدها کارنامه اجرایی متنوع و برخی دیگر پاکدستی است. اما زاکانی کسی است که کارنامه‌ قابل دفاع خود را با سلامت و فسادستيزی همراه کرده است؛ مردم پاکی و خدمتگزاری را همراه با هم می خواهند. ۱۳ سال نمایندگی مجلس با تنوع حضور در کمیسیون‌ها و مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس و حدود ۳ سال اداره ابرکلانشهر تهران بعنوان ایرانی کوچک تر شامل تمام ویژگی‌ها و نیازمندی‌های اداره کشور، برای انتخاب رئیس‌جمهوری پاک و خدمتگزار به مردم گزینه‌ای مطمئن معرفی می‌کند.

۵. تحول جهشی تهران فقط در ۳۳ ماه
آخرین بخش کارنامه زاکانی، ۳۳ ماه شهرداری تهران است که با تمام ادوار گذشته متناسب با زمان تصدی مسوولیت و حتی فراتر از آن قابل مقایسه است. تحول حوزه فرهنگی و اجتماعی با رویدادهای بزرگ دینی، ورزشی و فرهنگی خانواده محور و نمایندگی تام‌الاختیار دولت در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی، راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ عمرانی، راهسازی و ساختمانی و بسته بزرگ تحول حمل‌ونقل عمومی بویژه مترو و برقی‌سازی تهران با استفاده از تمام ظرفیت‌های داخلی و واردات خودرو برقی ارزان و باکیفیت، شفافیت مالی و خزانه واحد رقم خورده است. همه این خدمات، در بستر تحقق بیش از ۱۰۰٪ بودجه شهرداری و حذف تنش مالی از شهرداری تهران بوده است.

نظر شما