شناسهٔ خبر: 67117554 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از کشف گاو قاچاق تا شناسایی محل دپو انواع نوشیدنی

مهم‌ترین حوادث ۲۱ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۰  میلیارد کالای قاچاق در بلوار امیرکبیر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: در بازرسی از یک انبار در بلوار امیرکبیر شیراز، کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف شد. 

سرهنگ احمدرضا خرم اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی از دپو کالای قاچاق در یک انبار در بلوار "امیرکبیر" شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات تخصصی و کسب اطمینان از صحت موضوع با اخذ مجوز از مرجع قضایی انبار مذکور را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این ماموریت ۲ هزار و ۸۷۵ عدد تیغه سنگ فرز و ۴ هزار و ۶۰ کیلوگرم سیم جوش خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان، ارزش اموال کشف شده ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

۲۰ میلیارد گاو قاچاق در لامرد کشف شد

فرمانده انتظامی لامرد از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۸ راس گاو قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ محسن لشکری گفت: ماموران انتظامی لامرد در راستای طرح مبارزه با قاچاق حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون ۱۸ راس گاو قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی که راننده قصد انتقال به استان هرمزگان را داشت کشف کردند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

ناکامی قاچاقچیان احشام در داراب

جانشین فرمانده انتظامی داراب از ناکامی قاچاقچیان احشام در انتقال ۴۰ راس دام زنده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالکریم ساسانی در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی قلاتویه در ادامه طرح مقابله با قاچاق کالا حین کنترل خودرو‌های عبوری ۳ خودرو سواری حامل احشام قاچاق را شناسایی و آنها را با اقدامات فنی توقیف کردند.

سرهنگ ساسانی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو‌های توقیفی ۴۰ راس گوسفند قاچاق کشف و رانندگان به مرجع قضایی معرفی شدند، گفت: طبق نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری سارقین احشام در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری سارقین احشام و کشف ۱۱ فقره سرقت در این خصوص خبر داد.

سرهنگ بیژن بارسالاری بیان کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت احشام در روستا‌های اطراف شهرستان کازرون توسط سرنشین یک خودرو پژو پارس، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی هویت سارقین شناسایی شد، تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۲ نفر سارق احشام را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهمین در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت احشام اعتراف کردند، عنوان داشت: سارقین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ بارسالاری گفت: نصب دوربین مداربسته نقش قابل توجهی در پیشگیری از سرقت و کشف جرائم دارد، بنابراین از دامداران درخواست داریم نسبت به تجهیز اماکن خود به این تجهیزات اقدام کنند.

دپو نوشیدنی قاچاق در شیراز لو رفت

فرمانده انتظامی شیراز از شناسایی محل دپو انواع نوشیدنی قاچاق و دستگیری یک نفر متهم در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو نوشیدنی‌های قاچاق در یکی از محله‌های شیراز، بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۳۴ جام جم قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی به محل اعزام و در بازرسی از آن مکان ۵ هزار و ۳۸ عدد انواع نوشیدنی خارجی قاچاق کشف و در این خصوص یک نفر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده بنا به اعلام کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق در کوار

جانشین انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ رحمت اله ارجمندی در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مامورین پلیس آگاهی با هماهنگی قضایی در بازرسی از منزل فردی به هویت معلوم یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق را کشف کردند.

جانشین انتظامی کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را یک میلیارد و ۶۰۰ ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سارق حرفه‌ای و همدستانش دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری سارق حرفه‌ای درون خودرو و دستگیری ۲ نفر از همدستانش خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و در پی اعلام سرقت محتویات درون خودرو در یکی از محلات شهر، دستگیری عوامل سرقت در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس با بررسی صحنه‌های وقوع سرقت و پیگیری تخصصی عامل اصلی سرقت که از سارقان حرفه‌ای و ۲ نفر از همدستانش که سابقه‌دار هم بودند را شناسایی و در عملیاتی آنان را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مقادیری اقلام مسروقه در پاتوق آنان کشف شد، ادامه داد: متهمان در تحقیقات پلیس به ۸ فقره سرقت محتویات درون خودرو اقرار کردند.

سرهنگ آراوند از تحویل اقلام مکشوفه به مالباختگان گفت و خاطر نشان کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

رئیس پلیس فسا به شهروندان توصیه کرد ضمن استفاده از تجهیزات ایمن جهت قفل درب خودرو، از در معرض دید قرار دادن وسایل نظیر کیف، ابزار آلات و ... در هنگام توقف و ترک خودرو و همچنین پارک خودرو در نقاط کور و تاریک خودداری نمائید. 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور در کوه چنار

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار از استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت محله محور در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ پرویز ارجمند بیان کرد: در راستای جلب رضایت عمومی مردم، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور با اولویت برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی با موضوع حوادث ترافیکی در ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان به اجرا درآمد.

او ادامه داد: توقیف ۱۹ دستگاه خودرو و ۷ دستگاه موتورسیکلت متخلف از نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار ضمن تشکر از همکاری، همراهی و مشارکت آحاد مردم در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان، بر استمرار طرح‌های ارتقاء امنیت جتماعی در راستای فراهم نمودن بیش از پیش آرامش برای شهروندان تاکید کرد.

نظر شما