شناسهٔ خبر: 67117201 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مسعود پزشکیان: ۱۰ هزار میلیارد تومان گم شد، چرا گم شد؟ خوابمان برد که گم شد؟ / FATF داخلی را اجرا کنید تا مشخص شود یک کارمند ساده چطور میلیاردر شد!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:گفته شده ۱۰ هزار میلیارد گم شد، چرا گم شد؟ خوابمان برد که ۱۰ هزار میلیارد گم شد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از برنامه خود در گفتگوی ویژه خبری، گفت: می گویند دارایی را اعلام کنید اما وقتی فردی بخواهد رانت انجام دهد، از طریق پسر ‌ ‌و اقوامش انجام می‌دهد.

وی گفت: در سیستم ضدفساد می‌توان از افراد خواست که چرا خلاف واقع گفتند به عنوان مثال فرد گفت ماهانه ۱۰۰ میلیون دریافت می‌کنم اما ناگهان ۱۵۰ میلیون واریز می‌شود. در اروپا مرز وجود ندارد چون همه چیز شفاف است و فرار مالیاتی وجود ندارد، اما در کشور ما فرار مالیاتی وجود دارد.

وی افزود: در بانک ١٠ هزار میلیارد تومان گم می‌شود و بعد اعلام می‌کنیم که تخلف را کشف کرده‌ایم. مگر ١٠ میلیارد تومان پول گم می‌شود؟!چرا گم شد؟ خوابمان برد که ۱۰ هزار میلیارد گم شد؟ این‌ها همه ناشی از نبود اطلاعات و عدم شفافیت است. اگر داده‌ها در کشور شفاف شود به راحتی می‌توان جلوی قاچاق، زمین خواری، رانت و رشوه را گرفت. در مجلس وقتی برخی می‌خواستند با FATF مخالفت کنند، می‌گفتند که اگر این موضوع را بپذیریم آمریکا میفهمد که چقدر پول را در کجا هزینه کردیم؛ من با پذیرفتن یا نپذیرفتن FATF کاری ندارم اما معتقدم که باید FATF داخلی پیاده کنیم تا متوجه شویم فردی که کارمند ساده است چگونه میلیاردر شده است،  حداقل کاری کنیم که در کشور ما پول گم نشود.

۲۷۲۱۱

نظر شما