شناسهٔ خبر: 67116766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خبرهایی کوتاه از بردسکن

جلسه بصیرتی استقبال کشاورزان از اجرای پنل های خورشیدی طرح همیار سبز پیشتاز اجرای بیش از ۵۰ برنامه گرامیداشت دهه امامت و ولایت در بردسکن بخشی از خبرهای امروز بردسکن است.

صاحب‌خبر -

خبرهایی کوتاه از بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  جلسه بصیرتی وجهاد تبیین ابراهیم آباد انابد

جلسه بصیرتی وجهاد تبیین حول محور انتخابات وحضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رأی در روستای ابراهیم آباد از توابع بخش انابد برگزار شد.

سرگرد حسین اقبالی از هادیان سیاسی شهرستان بردسکن به شهادت رئیس جمهور و همراهانش پرداخت وگفت:مظلومیت شهید رئیسی در این برهه از زمان دهه ۶٠ ومظلومیت شهید بهشتی را تداعی می کند.

وی برحضور حداکثری مردم در انتخابات هشتم تیر تاکید کرد.

 

 

استقبال کشاورزان از اجرای طرج پنل های خورشیدی  در بردسکن

مدیر برق شهرستان بردسکن گفت: احداث نیروگاههای خورشیدی  برای چاه‌های کشاورزی با جدیت در بردسکن با مشارکت کشاورزان در حال اجرا است.

مهندس جواد رجبی  اول گفت: با توجه به مصوبه وزیر نیرو مبنی بر احداث نیروگاههای خورشیدی در چاه‌های کشاورزی  و با پیگیری های مستمر کمیته نهضت برق سبز در شهرستان به ویژه فرماندار  شهرستان و با توجه به استقبال کشاورزان تاکنون از ۲۵۰ چاه کشاورزی بازدید میدانی بعمل آمده است.

وی افزود: با استقبال بسیار خوب کشاورزان  بیش از ۵۰ قرار داد خرید تضمینی ۲۰ ساله با مراجعه به مدیریت برق شهرستان منعقده شده است که از این تعداد ۱۰ چاه کشاورزی به ظرفیت ۵۶۰ کیلو وات به صورت عملیاتی با پیمانکاران قرار داد اجرا منعقد و در مراحل پایانی اجرای پروژه  قرار دارند.

 

بردسکن در اجرای طرح همیار سبز پیشتاز در استان

مسئول کمیسیون فرهنگی  شورای اسلامی شهر بردسکن  از اجرای طرح همیار سبز برای اولین بار در استان در بردسکن خبرداد و افزود اجرای طرح همیار سبز در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بردسکن به تصویب رسید و از سال گذشته تاکنون برای بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان بردسکنی به ویژه دانش آموزان کارت همیار سبز صادر شده است.

فاطمه رضوانی افزود: با توجه به اینکه این طرح به صورت پایلوت در بردسکن اجرا شده برنامه‌ریزی شده است این طرح را برای اجرا در کل استان به استانداری ارائه دهیم.

وی گفت: در نمایشگاه گل و گیاه  شهرداری  با مشارکت تولید کنندگان  برپا شده است  دو غرفه فرهنگی در حوزه طرح همیار سبز و کافه ایده برپا شده است که مراجعه کنندگان می‌توانند ضمن مشارکت در اجرای طرح همیار سبز ایده‌های خود را نیز در حوزه فضای سبز و مدیریت شهری ارائه دهند که در پایان به بهترین ایده  جوایز نفیسی نیز اهدا می‌شود.

 

اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت بردسکن

جلسه ستاد غدیر شهرستان بردسکن به منظور برنامه ریزی و هرچه باشکوهتر برگزار کردن برنامه‌های دهه امامت و ولایت با حضور حجت الاسلام امینی امام جمعه و رئیس ستاد غدیر این شهرستان و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه بردسکن عنوان کرد با توجه به برنامه‌های اعلام شده توسط دستگاه‌های فرهنگی  اجرایی و خدماتی بیش از ۵۰ برنامه گرامی‌داشت دهه امامت و ولایت در شهرستان بردسکن برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی اصغر امینی تجلیل از سادات، بر پایی ایستگاه صلواتی، بر پایی جشن خودرویی، دیدار با خانواده‌های سادات، عیادت از بیماران خاص و صعب العلاج، توزیع غذای گرم بسته‌بندی شده،نصب کتیبه‌ها و پرچم‌های شادی،کارگاه غدیرشناسی،عیادت از بیماران بستری در بیمارستان، همایش بزرگ علوییون،پرده غدیر خوانی ،طرح جشن غدیر در ۱۰ مسجد و ده‌ها برنامه دیگر را از جمله برنامه‌های ستاد غدیر شهرستان بردسکن اعلام کرد.

 

انتقاد امام جمعه بردسکن از نصب برخی المان های غیر کارشناسی 

امام جمعه بردسکن از نصب برخی از المان ها و اجرای طرح های غیر کارشناسی شهرداری انتقاد کرد.

حجت الاسلام علی اصغر امینی در کمیته پیشگیری  از آسیبهای اجتماعی و فرهنگی  شورای اسلامی شهر  که با حضور نهادهای فرهنگی  و افراد تاثیر گذار در حوزه مسایل فرهنگی  برگزار شد، ضمن تشکر از اقدامات بسیار خوب شهرداری در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی بیان کرد:  یکی از درخواست های مردمی حذف درج نام بردسکن در المان  ورودی شهر  با حروف لاتین  است که  علی رغم اینکه در زمان نصب این المان تذکراتی به شهرداری و شورای اسلامی داده شد ولی  این مهم مورد توجه قرار نگرفت

 

عطر افشانی مزار شهدا گرامیداشت هفته جهادکشاورزی در بردسکن

به مناسبت هفته جهادکشاورزی در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه، مدیریت و کارشناسان جهادکشاورزی، ادارات تابعه، معاونت فرمانداری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعدادی از پرسنل سپاه گلزار بهشت رضای بردسکن به ویژه مزار شهید عبدالرضا داوود موسس جهاد سازندگی بردسکن عطرافشانی شد.

دراین برنامه شرکت کنندگان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا با نثار شاخه های گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای جهادگر را گرامی داشتند.

 

در آمد ۷ هزار میلیارد تومانی محصول پسته در بردسکن

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن تولید محصول پسته را در شهرستان بردسکن به عنوان دومین قطب تولید استان خراسان رضوی ۱۶ هزار تن اعلام کرد و گفت گردش مالی پسته در شهرستان بردسکن سالانه ۷ هزار میلیارد تومان است.

مهندس مسروری با اشاره به افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید محصول کلزا و جو در این شهرستان افزود: با توجه به وضعیت منابع آبی افزایش سطح زیر کشت در شهرستان امسال تاکنون بیش از ۲۳۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مرکز خرید در سازمان تعاون روستایی شده است.

وی اجرای طرح‌ سیستم‌های آبیاری تحت فشار و زیر سطحی را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: شهرستان بردسکن بیش از ۴۵۰۰ رأس دام سنگین و ۳۵۰۰ نفر شتر دارد که از این لحاظ یکی از مناطق مستعد پرورش شترداری در استان است.

نظر شما