شناسهٔ خبر: 67116515 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

مکتب شهید رئیسی «خدمت به محرومان» بود/ باید الگو شود

تهران- ایرنا- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: مکتب شهید رئیسی مکتب خدمت به محرومان بود، این راه باید ادامه یابد و برای دولت‌های آینده الگو باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حمیدرضا خان‌محمدی عصر دوشنبه -۲۱ خرداد- در آیین یادبود رئیس جمهوری جهادی و همراهان شهیدش در سالن همایش‌های شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) با حضور خانواده‌ بزرگ جهادگران کشور برگزار شد، اظهار داشت: آخرین مدرسه‌ای که شهید رئیسی افتتاح کرد (مدرسه روستایی خرماکلای مازندران) بزرگترین و مجهزترین مدرسه روستایی کشور بود که ویژگی‌های خاصی داشت و شهید رئیسی به جزئیات می‌گفت که مسائل باید برطرف شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در سیل ۱۳۹۸ تازه گروه‌های جهادی شکل گرفته بود و شهید رئیسی این امر را به اوج رساند و ما برای گفتمان‌سازی در این زمینه باید تلاش کنیم. ما هم باید جلساتی داشته باشیم تا در چهلم آن سید بزرگواری این مکتب را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: خیلی از ما دوران جنگ و انقلاب را ندیدیم و تجربه نکردیم تا قله‌ای به نام شهید سلیمانی را تجربه کردیم که الگوی خدمت ایشان با الگوی خدمت ما فرق داشت.

خان‌محمدی ادامه داد: در دوران خدمت شهید رئیسی نگاه به مردم نگاه به امت خدا شد. اینها واژه‌هایی است که شهید جمهور آن را بیان و دنبال کردند و ما که در این مسئولیت‌ها قرار می‌گیریم وسوسه‌ها دور ما را می‌گیرند و وقتی به جایگاه ایشان رسیدیم متوجه می‌شویم که آن شهید چه خدمتی کرد.

وی گفت: این‌که در دوره شهید رئیسی روزانه ۳۲ کلاس تقدیم دانش‌آموزان شد بی‌نظیر بود، چه کسی می‌تواند مانند شهید رئیسی اینقدر امیدآفرین باشد؟

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود: مکتب شهید رئیسی مکتب خدمت به محرومان بود که در کنار مردم و با مردم و برای مردم حضور پیدا می‌کرد، باید این راه را ادامه دهیم و برای دولت‌های آینده که هر کاری را به عنوان یک دولتمرد باید انجام دهند، باید الگو باشد. تفاوت‌ها در این قله بودن به توجه به جزئیات است‌.

شهدای خدمت مظلوم‌ و محبوب هستند

پدر شهید حسینعلی مرادی به نمایندگی از خانواده‌های شهدای خدمت گفت: شهدای خدمت مظلوم‌و محبوب هستند، جالب بود که خداوند چگونه به این شهیدان به سبب سید شهید ارج و قرب داد و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در باب شهدای خدمت جای هیچ حرف و حدیثی را دیگر باقی نگذاشته است.

پدر شهید علیمرادی خواستار پیگیری مسائل خانواده ایثارگران، جانبازان، شهیدان و جهادگران توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شد.

شهید رئیسی اوج برکت بود

حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی سخنران مذهبی و تولیت آستان مقدس امامزاده صالح(ع) هم گفت: خیلی‌ها می‌گویند آقای رئیسی حیف شد اما من می‌گویم آقای رئیسی هزینه انقلاب‌ اسلامی شد و ابراهیم‌وار در دل آتش رفت و اوج برکت بود و جایگاه وجود ایشان در جوار امام هشتم مستقر شد.

وی با ذکر خاطراتی از آیت‌الله رئیسی گفت: آیت‌الله رئیسی در کاخ کرملین در روسیه نماز اول وقت خواند و پس از آن خود را به زلزله‌زده‌های کرمان رساند و این خاکی بودن بود که یاد ایشان را در صحیفه دل‌ها ثبت کرد.

حجت‌الاسلام بی‌آزار اظهار داشت: کوچکتر از آن هستم که در مورد شخصیت آن عزیز سفر کرده صحبت کنم. حضرت آقا در مورد ایشان می‌فرمایند «رئیسی عزیز» و یا در صحبت‌های روز رحلت امام (ره) چندین بار فرمودند «دلم برای آقای رئیسی سوخت».

وی گفت: شهید رئیسی سفری اروپایی داشتند و ساعت ۳ شب رسیدند و ۶ و ۳۵ دقیقه با ۳۵ دقیقه تاخیر خود را به جلسه امامزاده صالح (ع) رساندند. امید است این مسیر ادامه پیدا کند و با خستگی‌ناپذیری بتوانیم گره‌گشایی کنیم

شهید رئیسی رضایت مردم را بر رضایت خواص ترجیح می‌داد

سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور شهید در امر مردمی سازی دولت هم با بیان این‌که او نظارت مردم را اولویت هر چیزی می‌دید، گفت: ایمان به مردم در طول ایمان به خدا در طول خدمات شهید رئیسی بود. شهید رئیسی حرف، نظر، نگاه و اندیشه مردم را ترجیح می‌داد و حرف‌های مردم را به رخ مسوولان می‌کشید.

عبودتیان همچنین با اشاره به خواست شهید رئیسی از سردار جعفری برای انتخاب سید مهدی موسوی به عنوان سرتیم حفاظت ریاست جمهوری گفت: ‌سید مهدی هدیه‌ای به آقای رئیسی شد. سید مهدی دو کار داشت؛ حفاظت از حاج آقا و حفاظت از مردمی که دور حاج‌آقا بودند.

وی افزود: بعد از شهادت حاج‌آقا به این نتیجه رسیدم؛ الگوی کار ایشان مدیریت دینی بود که تنها راه نجات دنیای مردم بود و رضایت مردم را بر رضایت خواص ترجیح می‌داد.

عبودتیان افزود: شهید رئیسی سید جهادی‌ها بود و برنامه‌ریزی و اخلاص ویژگی‌های او بود و با ۱۸ ساعت کار شبانه‌روزی نافله‌های خود را هم می‌خواند. دعای سمات عصر جمعه را هم ولو در هواپیما می‌خواند. ما پیرو مکتبی هستیم که الگوی مدیریت دینی‌اش ارجح بود

سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی هم گفت: بخشی از نوجوانان و جوانان خلوص نیت، مردم‌یاری، مردم‌دوستی و خستگی‌ناپذیری را درک کرده بودند و به همین دلیل بدون لکنت درباره ایشان صحبت می‌کنیم.

وی خطاب به جهادگران خواست الگوی مدیریت جهادی سیدالشهدای خدمت را به عنوان الگوی مدیریت جهادی در آینده تدوین و به عنوان یک الگو آن را مد نظر قرار دهیم.

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی کوتاه گفت: همیشه گره‌های بزرگ به دست شهدای جهادی باز شده است. سخت‌تر از اینها جهاد تبیین و هر کاری که نشدنی است. سراغ این کارها برویم. ان‌شا الله شهدای جهادی دست ما را می‌گیرند تا این کارها را به سرانجام برسانیم.

در پایان این آیین پس از قرائت بیانیه پایانی، ضمن حضور خانواده شهدای جهادی، مختاری، علیمرادی، علیمحمدی، اسماعیل احمدی و تقدیر از این خانواده‌ها، پدر شهید سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت‌ ریاست جمهوری مورد تکریم قرار گرفت.

پدر شهید سیدمهدی موسوی هم در پایان این مراسم گفت: به غیر از تقدیر و تشکر از کل ملت ایران چیزی نمی‌توانم بگویم که در تشییع این شهدا یارو یاور خانواده‌های شهدا بودند.

نظر شما