شناسهٔ خبر: 67111617 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ورود ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران از امروز

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران در حاشیه ورود ۱۰۰۰ تاکسی برقی در جمع خبرنگاران گفت: امروز داستان توسعه جمهوری اسلامی ورق جدیدی می‌خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه ورود ۱۰۰۰ تاکسی برقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در کشور زیر ساختی رقم خورده است که مبنایی برای گسترش حوزه برقی‌سازی در آینده است، گفت: برقی‌سازی در سبک زندگی جدید شهری بیش از همه در حمل و نقل همگانی مشهود است.

هرمزی افزود: استفاده از خودروهای برقی در حمل و نقل شخصی هم توسعه پیدا خواهد کرد.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: از آنجاییکه سال گذشته با نگاه ویژه شهید جمهور موضوع برقی‌سازی در دستور کار قرار گرفت، شورای ششم و شهرداری تهران نیز برقی‌سازی را در اولویت برنامه‌ریزی خود قرار داده و و مقرر شد ناوگان حمل و نقل عمومی برقی «مشخصا تاکسی» در اختیار شهروندان قرار گیرد.

هرمزی اظهار کرد: با کمک دولت برای تعداد ۲۷ هزار تاکسی جدید در سال جاری توافق کردیم که قرارداد ۵ هزار دستگاه منعقد شده است.

وی ادامه داد: امروز ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی و ظرف یک ماه آینده ۱۰۰۰ دستگاه دیگر به پایتخت وارد خواهد شد.

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تا پایان سال این عدد محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین قرارداد خرید و ورود ۲۵ هزار دستگاه برقی نیز از سمت شهرداری تهران با چینی‌ها بسته شده است.

وی درباره ایستگاه‌های شارژ مورد نیاز این خودروها گفت: چه در بخش مطالعات و چه احداث جایگاه شارژ اقداماتی انجام گرفته است.

هرمزی با اشاره به اینکه این خودروها قابلیت شارژ خانگی نیز دارند، گفت: تا امروز تعداد ۷۴ جایگاه شارژ احداث شده است و طبق قراردادی که با شرکت مپنا منعقد شده است، احداث حدود ۹۰۰ تا پایان سال محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما